inbellen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matijsg

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Is er een mogelijkheid om het inbellen te beveiligen? Iemand vroeg dit aan mij omdat zijn zoon te veel op het internet zit. Het inbellen (m.b.v. modem) gebeurt nu ook met een gebruikersnaam + wachtwoord, maar daar weet die zoon de gegevens van. Nu is het de bedoeling dat hij niet kan internetten. Hoe is dit handig op te lossen? Of moet ik nu gebruik maken van gebruikersprofielen met verschillende rechten?

Bij de KPN kon je altijd een programma ophalen zodat je beheerder werd over het internetten. Je kon dan precies zien hoelang iemand zat te internetten, wat het kostte en je kunt iemand een bepaalde tijd per maand toewijzen dat hij online mocht zijn en daarna verbreekt zijn verbinding.
Ik weet niet meer hoe dit proggie heette.

dat programmatje heet": internet kostenbeheersing dacht ik .

wij hebbe het vroeger in de goede oude 56k modem tijd ook gehad . werkt goed maar die versie makkelijk te omzeilen :D :rolleyes: :evil:
maar dat zal nu denk wel verholpen zijn.

Inderdaad Wouter ik had het net even opgezocht.
Kun je zo downloaden bij de KPN hier

Dat progje van KPN werkt niet met WinME dus hopen dat je dat niet hebt.
Je kan toch ook de PC beveiligen met een wachtwoord, dan komt men 'in principe' ook niet verder.
Het is 'in principe' omdat de jeugd is niet echt dom.
Als de kind toch op internet wil dan gaat hij in veilige modus opstarten en voila!
Falco

Je kan toch ook de PC beveiligen met een wachtwoord, dan komt men 'in principe' ook niet verder.
Als de kind toch op internet wil dan gaat hij in veilige modus opstarten en voila!

Waarom je PC beveiligen je kunt toch zo het wachtwoord van je inbelverbinding veranderen en wachtwoord opslaan uitschakelen.
Volgens mij kun je in veilige modus niet internetten hoor. In veilige modus start de computer op met het hoog nodige zodat alle overbodige software die de boel kan verzieken verwijderd of opnieuw geinstalleerd kan worden.

Laatst bewerkt:
Als je het wachtwoord weg laat, kan de zoon dus nog steeds een nieuwe inbel verbinding met een andere provider aanmaken en op die manier toch weer inbellen.

Wie weet hier een oplossing voor onder Windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan