Inbellen met laptop via mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Ik wilde eens proberen of ik met een inbelverbinding via m'n gsm het internet op kon met m'n laptop.
Infrarood poorten tegenover elkaar gezet, het infraroodicoon verscheen rechtsonderin en m'n gsm werd herkend.
Vervolgens naar de inbelverbinding met Zonnet. Daar werd het vaste modem en de infraroodpoort genoemd.
Geprobeerd te verbinden, maar dat lukte niet. Toen het vaste modem uitgevinkt en nogmaals geprobeerd. Melding: bezig met openen poort. Duurde eindeloos, dus geannuleerd en opnieuw in inbelverbinding gekeken. Daar was ineens de infraroodpoort verdwenen, alleen het vaste modem stond nog vermeld. Inbelverbinding opnieuw aangemaakt, maar infraroodpoort lijkt verdwenen te zijn. Volgens apparaatbeheer bestaat hij nog en werkt hij correct.
Hij zit op de com4 poort, maar bij poorten in apparaatbeheer wordt alleen de lpt printerpoort genoemd, dus daar kan ik niet zien of er iets mis is.
Ik wilde proberen de ir-poort in de inbelverbinding toe te voegen, maar dat kan niet. Je kunt alleen kiezen uit modems e.d. die hij aangeeft. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om m'n ir-poort terug te krijgen bij de inbelverbindingen? O ja, opnieuw opstarten hielp ook niet.

Alvast bedankt,
Josepha

Welke windowsversie gebruik je? Als het xp is hoef je alleen een systeemherstel te doen naar voor het experimenten met je gsm.

Dat was ook mijn eerste gedachte (heb inderdaad XP), maar het laatste systeemherstelpunt ligt twee weken geleden, toen ik de laatste windows-update heb gedaan. Die wilde ik niet ongedaan maken, maar doe het nu toch maar. Ik noteer het nummer van die update (wordt er gelukkig bij vermeld in systeemherstel) dan doe ik die wel weer opnieuw. Ik ga het nu doen en laat hier weten of het heeft geholpen.

Helaas, systeemherstel heeft niet geholpen. ir-poort wordt nog steeds niet gezien door inbelverbinding.

Dat is heel raar, maar je kunt voor je update het herstellen gelukkig weer ongedaan maken.

Verder weet ik helaas niets van ir-poorten, dus ik hoop dat een ander je tips kan geven.

infraroodpoort doet het nog steeds niet

Da's een handig overzicht, dank je wel! Ga ik eens uitgebreid bestuderen. Maar eerst moet ik m'n infraroodpoort weer aan de praat krijgen.
Hopelijk is hier iemand die me op weg kan helpen?
zie bovenstaande uitvoerige probleembeschrijving.

Laatst bewerkt:
laptop

Hoi,

Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit probleem hebt opgelost? Ik heb nameliijk hetzelfde probleem en ik hoop dat je me kunt helpen.

Alvast bedankt.

Erik

Welkom,

Het topic waarin je reageert stamt uit 2004. Het is handiger om zelf een eigen vraag te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan