Inbellen via modem niet mogelijk in ander dorp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo

Een kennis van me heeft een laptop met een oa. een " gewoon " inbel modem.

Nu kan zij bij haar ouders en bij mij ( hetzelfde dorp) wel inbellen en bij haar thuis ( ander dorp) niet.

Beide telefoonaansluitingen zowel bij haar thuis als bij mij zijn gewone telefoonaansluitingen. Er zit tussen de laptop en de telefoonaansluiting verder geen andere randapparatuur tussen.( nummermelder enzo ) Het enige verschil is dat bij mij net netnummer 0487 is en dat van haar zelf 024. Maar dat mag toch geen probleem geven?

Zij belt in met een 06*** nummer via , volgens mij een gratis , het Net progje.

Wie weet hoe dit kan en heeft hier een oplossing voor?

alvast bedankt

Heeft ze thuis nummerweergave aan staan? Sommige providers eisen dat. Bij geheime nummers kan het dus zo zijn dat je niet kan inbellen.
p.s. ook kan het zo zijn dat ze de inbelverbinding heeft gemaakt in het ene dorp (met ander telefoonnummer) en dat ze nu ergens anders probeert in te bellen en dat de KPN "ziet" dat het vanaf een ander telefoonnummer gebeurd en dus dat niet toestaat.

Laatst bewerkt:
Of het inbelnummer is regiogebonden, dus andere plaats / regio ander nummer nodig. Je vermeld niet welke provider daarvoor gebruikt wordt, dus je zal het zelf even moeten uitzoeken.

Wanneer je bij KPN een inbelverbinding maakt naar tel nr.06760-12321, kan je internetten.
Maar dit werkt alleen wanneer de telefoon abbonee nummer weergave heeft aanstaan, want er wordt afgerekend via de telefoonrekening/nummer van de abbonnee.
Het inbel nummer is niet regio gebonden, maar werkt in principe overal bij elke KPN abbonnee welke nummerherkenning aan heeft staan.
Wanneer je zo'n inbelverbinding wil maken, hoef je alleen maar als gebruikersnaam: KPN in te vullen en als wachtwoord ook : KPN .
vrgr, B.Kat

Laatst bewerkt:
Nou bedankt voor de reacties.

Ik zal er mee aan de slag gaan. Misschien komt er iets uit.

Als er andere mensen meer ideetjes hebben , ik sta er open voor.

Het resultaat zal ik tzt hier posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan