inbelverbinding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Soms tijdens het opstarten van windows krijg ik een inbelverbindingsscherm na dat messenger geladen is. Nadien moet hij nog norton anti virus en norton internet security laden. Dat laatste doet hij echter pas nadat ik verbinding gemaakt heb of een paar keer op annuleren gedrukt heb. Ik dacht eerst dat het lag aan de problemen met de common client update van norton. Dit lijkt niet het geval want ik heb alles gedeinstalleerd en terug geinstalleerd zonder common client. Spyware is het ook niet want ik heb de recentste versie van adaware met de recentste update. Ik heb in de rapporten van mijn firewall wel gezien dat ,als ik die verbinding maak waar hij om vraagt, "msmsgs.exe" als eerste programmaatje verbinding heeft gemaakt met het internet, nadien volgen er ook een aantal programma's van norton. Als ik die bewuste verbinding maak gebeurt er buiten het verder opstarten niets. Heeft het misschien iets met messenger te maken (msmsgs)? Weet er iemand raad hiermee? thanks en greetz

Dat is idd de messenger. Ofwel laat mesenger niet opstarten (zie de opties van messenger) of maak automatisch verbinding (zie internet opties>verbinding>instellingen).

Beetje vreemd trouwens dat messenger wordt geladen vóór NIS.

bedankt voor je snelle reactie. Ik zal eens proberen door messenger niet te laten meestarten. De opstartvolgorde is bij mij altijd zo geweest: nis na messenger! Ik laat nog wel iets weten groetjes

Volgens mij komt het eerst verbinding maken en dan pas NIS opstarten voor bij NIS 2003. Heb je die soms op je pc staan?

ja ik heb nis2003, maar die staat er al op van in november en ik heb nu maar de laatste weken dat probleem?! Als het toch aan nis2003 ligt wat zou ik dan kunnen proberen?

Het probleem lag niet bij messenger, want het gebeurt nog altijd. Ik heb nu ook gezien bij mijn nis-logboek dat als ik de verbinding maak, staat er direkt ndis-filter is ingeschakeld, maar dat is misschien normaal? Iemand een idee?

Goedenmiddag,

Ik raad u aan ADSL te nemen, dan werkt het wel.

Met vriendelijke groet,

Ab van Roojen

Mijn zoon heeft thuis ADSL en daar werkt het wel prima. Dus waarschijnijk ligt het dan aan uw computer.

waar heb je het eigenlijk over? alles werkt normaal ik krijg alleen een inbelverbinding tijdens het opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan