Inbouw Parrot carkit tegelijk met oude carkit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GwenJasmijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
In mijn Golf IV Variant zit een Nokia carkit ingebouwd, nou zou ik deze graag vervangen door een parrot carkit.
Ik heb een simpele Sony radio in de auto zitten.

Nou is mijn vraag: Is dit redelijk eenvoudig te doen of zijn er zoveel snoeren gelinkt en aangepast aan de Nokia Carkit dat ik niet meer zelf de parrot kan installeren? Het gaat trouwens om de Parrot CK3100 lcd.

Wie oh wie kan mij hier antwoord op geven?

In de meeste gevallen kan je, mits de radio voorzien is van een ISO stekker deze splitsen naar je Parrot middels de bijgeleverde kabels.
Microfoon zal je wel moeten vervangen gezien de microfoon van een Nokia carkit niet gaat werken op een Parrot.

Voor een correct aansluitschema kan je kijken op de site van parrot.
Oke, heb hem maar ff voor je opgezocht: http://www.parrot.com/documents/en/support/schemasdinstallation/pdf/wiring_vw_1.pdf

In de meeste gevallen kan je, mits de radio voorzien is van een ISO stekker deze splitsen naar je Parrot middels de bijgeleverde kabels.
Microfoon zal je wel moeten vervangen gezien de microfoon van een Nokia carkit niet gaat werken op een Parrot.

Voor een correct aansluitschema kan je kijken op de site van parrot.
Oke, heb hem maar ff voor je opgezocht: http://www.parrot.com/documents/en/support/schemasdinstallation/pdf/wiring_vw_1.pdf

Kan het ook zijn dat mijn autoradio geen ISO aansluiting heeft? De ISO stekkers van de parrot passen simpelweg niet op mijn radio?

De radio heeft 1 smalle aansluiting met 2 rijen gelijke pinnetjes boven en onder beide 8. Dit is een ingang. Verder geen stekkers of ingangen.

Eventjes naar een winkel waar ze autoradio's verkopen, en vraag om een verloop naar ISO voor jouw type radio.
Kost je hooguit €10,-- en geeft je veel aansluitgemak.

Geweldig! Het is gelukt! De ISO stekker (waarschijnlijk een speciaal tussenstuk die bij een Sony autoradio hoort) zat heel ver weg gestopt. Dat was het verlengstuk al.
:D Veel dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan