Inbouwen DVD-brander, hij herkent em niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Beste forummers,

Mijn dvd-brander was kapot en ik heb daarom een nieuwe aangeschaft: LG Internal (16 X Super Multi DVD/ Cd Rewriter). Tot dusver geen probleem: ik maak de kast open, haal de oude dvd-brander eruit en schroef de nieuwe vast. Ook de draden zijn op dezelfde manier weer vastgezet. Daarnaast heb ik nog een aparte cd-romspeler in mn compu zitten. Dit is nog wel de normale.

Ik start de pc op en hij zegt: nieuwe hardware gevonden! Mooi, maar die hardware is nergens te vinden. Als ik een cd in de dvd-brander of de cd-speler wil doen, herkent ie em niet! Als ik bij deze computer kijk, staan ze beide niet meer in de lijst!

Oftewel: vanaf het moment dat ik de dvd-brander heb ingebouwd, kent hij zowel de cd-speler als de nieuwe dvd-brander niet meer! Kan iemand misschien uitleggen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Graag zo makkelijk mogelijk, ben niet heel handig met computers! :rolleyes:

Groetjes Michiel

ps. Als het niet duidelijk is of je wilt meer informatie: please ask! Ik wil filmpje kijken! ;)

Jumper master / slave instelling wel goed gezet achter op de brander.

Het zou inderdaad kunnen zijn dat je een Jumpertje (klein blokje wat meestal naast je kabels zit van je aansluiting)
niet goed staat, je hebt daar namelijk 2/3 keuzes Master/Slave

Als je de ene cd-speler op Master hebt staan zul je de andere op Slave moeten zetten

Dit moet je dus even goed nakijken!

Groetjes Bierens

Rechts klik Deze Computer / Hardware / Apparaatbeheer ...en verwijder daar de spelers eens, en start nieuw op,en dan??

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga jullie adviezen direct uitproberen! Ik zal laten weten als het is gelukt (of als ik nog vragen heb zal ik ze stellen :p)! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan