Inbouwen PCI-X 3Dkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
'Lo Allemaal,

Ik ga een PCI- Express videokaart kopen. Ik wilde toch voor de zekerheid even weten of dat net zoals bij agp gewoon erin drukken is.. drivers installeren en kaar is kees.

Of moet je er rare toeren voor uithalen om zo een kaartje erin te zetten. (lijkt me haast niet, maar wie weet heeft iemand ervaring)

Groeten Kay

Geplaatst door KaY.NL
'Lo Allemaal,

Ik ga een PCI- Express videokaart kopen. Ik wilde toch voor de zekerheid even weten of dat net zoals bij agp gewoon erin drukken is.. drivers installeren en kaar is kees.

Of moet je er rare toeren voor uithalen om zo een kaartje erin te zetten. (lijkt me haast niet, maar wie weet heeft iemand ervaring)

Groeten Kay

Nop, is precies hetzelfde :) Het haakje op het moederbord is wel ietsjes anders, maar ach, verder is het hetzelfde.

Het is trouwens PCI-E :)

heb jij wel zo'n pci-e slot dan?

Heeft trouwens 1 van jullie een pci-e kaart? Welke en hoe bevalt deze?

Geplaatst door KaY.NL
Heeft trouwens 1 van jullie een pci-e kaart? Welke en hoe bevalt deze?

Ik heb er eentje :) bevalt me prima ^_^

EDIT: Ik heb een Geforce 6600GT PCI-E

Geplaatst door Systemizer X100

Ik heb er eentje :) bevalt me prima ^_^

EDIT: Ik heb een Geforce 6600GT PCI-E
Cool, die wilde ik namelijk ook kopen. Ik heb nu nog een ATI Radeon 9800 Pro met 256mb. Welke is beter denk je?

Nog een vraag: heb je al eens een benchmark gedaan met 3DMark? Ben benieuwd naar de uitslag.

De Geforce 6600GT is beter dan de Radeon 9800Pro.

Ja ik heb een test gedaan met 3DMark2005 :) maar is al een hele tijd geleden, ik kreeg er iets uit rond de 3000 ofzo maar ik kan me vergissen. Is denk ik wel goed, maar je hebt dat natuurlijk ook de danken aan andere componenten van de computer, zoals de processor, RAM etc.

Ah oke bedankt.
Met 3DMark krijg ik met m'n Prootje een score van 2810. Het verschil is minimaal denk ik. Heb je toevallig Call of Duty, zo ja? Hoeveel fps haal je gemiddeld op high instellingen en op 1024*768.

Haha nou, laat maar dan. Heb je een zwaar ander spel geïnstalleerd?

Hmm, dat van die pipelines weet ik niet zeker.
Sorry voor de late reactie, ik was COD aan het spelen :p
tot nu toe geen haperingen gehad :) Alles lekker vloeiend en alles op hoogste setting.

Haha! Koel. Zou je eens in console (je weet wel, als je op de toets boven tab drukt) het volgende willen typen:

/cg_drawfps 1 <-- zet fps aan
en
/com_maxfps 0 <-- geen limiet op fps

Ben erg benieuwd naar de fps rate als je op 1600*1200 speelt.

Geplaatst door KaY.NL
Haha! Koel. Zou je eens in console (je weet wel, als je op de toets boven tab drukt) het volgende willen typen:

/cg_drawfps 1 <-- zet fps aan
en
/com_maxfps 0 <-- geen limiet op fps

Ben erg benieuwd naar de fps rate als je op 1600*1200 speelt.

Hehe mijn monitor kan niet hoger dan 1024*768 :o 15" monitorretje hehe...

maar de framerate, ik zag dit telkens staan: 60FPS(51-71,5)
Lekker vloeiend dus ^_^

Hm.. 60? Dan heb je er een maximum op staan. Je kaartje zou ongeveer 190 tot 200 fps moeten kunnen geven op je monitortje :p

Jah waarschijnlijk heb ik v-sync aanstaan. Dan komt de framerate niet hoger dan waarde van de vernieuwingsfrequentie. Ik kijk efkes of ik het aan het staan :p

Jup, ik had v-sync aanstaan.

De framerates zitten in ieder geval altijd boven de 100 ^_^ een paar keer ook boven de 200fps o.O niet dat ik dat zie ofzo :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan