Inbouwen videokaart in Compaq.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iabkker70

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.

Heb een Compaq Deskpro, pentium3, 384MB RAM (is dit voldoende info?) met een onboard videokaart. Hier zit echter geen S-video op. Oplossing: een extra videokaart inbouwen. Heb een Radeon 9250, 128MB PCI. Na het inbouwen wil ik de PC weer opstarten en....niets! Of hij begint met opstarten en blijft halverwege hangen... Bij het inbouwen (na verwijderen van de oude kaart) bij een andere (wat oudere) PC, kreeg ik hethelfde resultaat... niets dus!

Ligt het aan de kaart? Is ie soms defect?

Of moet ik eerst de onboard kaart uitschakelen (en zo ja, hoe doe ik dat?) en drivers verwijderen voor de ik nieuwe kaart inbouw en installeer?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Ingrid

Ja, je kan het beste eerst de drivers van de oude kaart verwijderen. Kaart inbouwen.
In de bios kan je dat instellen. Je komt in de bios door bij het opstarten van je PC op Del te drukken. Als dit niet werkt, op 1 van de F toetsen. Dus F1/F2/F3 etc.
Probeer ze allemaal uit tot je er in bent :)

Ik heb dit even van google gehaald:
Dit gaat over het uitzetten van je onboard videokaart.

Advanced en dan volgens mij integrated peripherals maar kan ook bij advanced bios features of advanced chipset features zitten. Zoek dan totdat je onboard [ eventueel merknaam ] videochip, of iets dat erop lijkt, ziet en zet dit op disabled.

Nu start je de PC op. Je installeert de drivers van de nieuwe videokaart.
Als je hierna het probleem nog houdt, dan kan je waarschijnlijk het beste terug gaan naar de winkel.
Als er niets gebeurt, hoor je dan toevallig nog bieps ofso?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan