Inbreker gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Norton internet security constanteerde dernet iemand die mn computer wilde gaan hacken. Maar norton heeft dat gelukkig gecancelt. Maar nu zou ik graag willen weten hoe ik meer over deze persoon te weten kan komen. Waar die woont eigenlijk. Ik weet dat het een nederlander is. En als ik om details vraagt geeft die dit aan:

inetnum: 80.56.0.0 - 80.57.255.255
netname: NL-CHELLO-20000509
descr: Provider Local Registry
country: NL
admin-c: GM3659-RIPE
tech-c: HTK1-RIPE
status: ALLOCATED PA
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower: CHELLO-MNT
mnt-routes: CHELLO-MNT
changed: hostmaster@ripe.net 20000509
changed: hostmaster@ripe.net 20010516
changed: lir-help@ripe.net 20011211
source: RIPE

Toen ben ik nog even verder gaan zoeken en kwam ik op deze link terecht: http://www.domain-registry.nl/sidn/...ir-help@ripe.net+20011211&zoek.x=11&zoek.y=10

Heb ik hier nog wat aan om de desbetreffende persoon te achterhalen of moet ik het anders gaan aanpakken.

P.S het is geen drama als ik er niet achter kom, maar het lijkt me wel een keer leuker om er achter te komen.

Heb jij chello of is het van die persoon die bij jouw wilde inbreken? Het bovenste IP nummer is van jouw of van de hacker. Probeer of je via het IP nummer kunt achterhalen wie die persoon is. Als jij zelf geen chello hebt is het hoogst waarschijnlijk van de hacker. Een mailtje naar chello sturen met dat IP nummer en die kunnen jouw misschien wel verder helpen en de hacker eventueel aanpakken.

Adres gegevens of zoiets zal je niet kunnen achterhalen via internet of wat dan ook, daar kan alleen de provider je bij helpen (maar dat zullen ze niet doen). Bij herhaling van deze "hack" poging moet je een mailtje sturen naar abuse@providernaam.nl met daarin alle details omtrent de hackpoging, de provider zal dan waarschijnlijk verder actie ondernemen.

alles wat een firewall doet is relatief onschuldige portscans afvangen en toegang tot internet stoppen van geinstalleerde trojans.

is naar mijn idee de moeite niet waard.

welkom op internet.

pe.

excelsior,

Dit zijn meestal mensen die een poort scan doen en die een heleboel IP adressen tegelijk scannen. Daardoor krijgt iedereen die een firewall heeft een waarschuwing. Het betekend dus niet dat er daadwerkelijk iemanand in je pc probeerd te komen.

Indien het de hele tijd dezelfde persoon is dan kun je ervoor kiezen om een bericht naar zijn provider te sturen.
In dit geval zou dat naar abuse@chello.nl moeten gaan.
Je kunt niet achter zijn adres komen omdat dit prive is.
Je kunt wel zien van welk stad hij komt en welk provider hij heeft.

Je kunt dat hier doen:

http://security.symantec.com/ssc/vr_main.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=20&pkj=QPPTPJUIYCZRWEJGSSK

Vul het IP adres is van de hacker en klik op "start trace", maar vink wel eerst aan "show details".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan