Inbreuk op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clara2009

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Ik ben er gisteren achter gekomen dat een 'vriend' van mij die mijn modem geeft geinstaleerd en mijn computer uptodate houdt al mijn in en uitgaande internet verkeer bekijkt.
Ik ga vandaag gelijk een nieuw modem plaatsen en heb al mijn wachtwoorden al veranderd, maar nu ben ik bang dat hij misschien ook een programma op de computer geinstaleerd heeft waardoor hij vanaf een afstand in mijn computer kan.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik er achter kan komen of dat zo is?

Nieuw modem zou niet nodig moeten zijn na aanpassen van je wachtwoorden.

En de beste oplossing om zeker te weten dat er geen kwaadaardige programma's opstaan zou in mijn ogen toch een complete herinstallatie van windows zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ben er gisteren achter gekomen dat een 'vriend' van mij die mijn modem geeft geinstaleerd en mijn computer uptodate houdt al mijn in en uitgaande internet verkeer bekijkt.
Ik ga vandaag gelijk een nieuw modem plaatsen en heb al mijn wachtwoorden al veranderd, maar nu ben ik bang dat hij misschien ook een programma op de computer geinstaleerd heeft waardoor hij vanaf een afstand in mijn computer kan.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik er achter kan komen of dat zo is?

Pfff .... lekkere vriend is dat dan.
Kan je hem niet vragen, dit ongedaan te maken? Zeg maar als laatste vriendendienst die hij voor jou mag doen?
Als je een beetje verstand hebt van wat er in de lijst Software (XP) of Programma's en onderdelen (Vista) staat - configuratiescherm - kan je eens kijken of hij een apart programma heeft geïnstalleerd en dat verwijderen.
Wat je ook kan doen is:

1. je router (want dat bedoel je met 'modem' waarschijnlijk) resetten.
2. je (draadloze) netwerkkaart uit je hardwareoverzicht verwijderen

Effect is, dat zowel je router áls je netwerkverbindingen weer in de 'fabrieks'-situatie staan.
Vertrouw je het helemaal niet, dan inderdaad wat @Lita112 adviseert: een complete recovery.
In tegenstelling tot wat zij m.b.t. je router adviseert zou ik deze in elk geval ook resetten.

Router opnieuw instellen en beveilligen en een firewall installeren. Wat een ..... vriend heb jij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan