Inbreuk op netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Berichten
250
Besturingssysteem
Win 10 Pro
Office versie
Office 365
Goedemiddag.

Wat mij nu overkwam :

Ik heb een netwerk (3x PC win 7; win 2 x PC win XP; HP Laser P1102W Printer; Brother MFC J265W Printer ;Asus Tablet.
Router : TP-Link TL-WR1043 RD Gigabit.
Router afgeschermd met : WEP
Alles werkt prima tot gisterenavond de HP plotseling een print maakte die niet van mijn netwerk afkomstig was, maar op één of andere manier van daarbuiten.
Als ik kijk in de wifi-instellingen van mijn Nokia Lumia 800, kan ik de printer zien (maar ben dan wél via de Wep op de router ingelogd)
Wie weet, waar zo'n mysterieuze print vandaan komt, en belangrijker, hoe hou ik de vreemde opdrachtgever buiten ?
Vriendelijke groeten
Jos
 
Wat stond er op de print? eventueel gegevens? vaak houd de printer de opdrachtgever bij.

Mocht er echt ingebroken zijn in je netwerk dan is WEP natuurlijk al 10 jaar niet meer aanbevolen. De standaard werd al in 2001 gekraakt
 
Wat stond er op de print? eventueel gegevens? vaak houd de printer de opdrachtgever bij.

Mocht er echt ingebroken zijn in je netwerk dan is WEP natuurlijk al 10 jaar niet meer aanbevolen. De standaard werd al in 2001 gekraakt



Er Stond Koffie Tijd !
Groeten Jimmie

Ik ken geen Jimmie in de buurt die as grappenmaker zou kunnen fungeren
 
Hoe weet je zo zeker dat de print van buiten je netwerk kwam? Je was enige aanwezige?

Ziggo wifispots;
Hiermee kunnen ziggo abbonnees gebriik maken van een afgeschermt stukje van mijn ziggo wifimodemrouter.
 
@snijworst als ik moet gokken tussen "een hacker die uit een VPLS / VLAN encrypted channel van de ziggo hotspot breekt" en "iemand die voor de lol in 3 minuten een WEP netwerk kraakt", ga ik toch voor "B".
 
Ik ben het eens met de bovenstaande, het lijkt er op dat iemand van buiten af toegang heeft tot je netwerk,
je zou kunnen inloggen in je router en even de lijst met connected devices kunnen bekijken. Daar kun je zien welke apparaten verbonden zijn (geweest) met het netwerk. Daar zou een vreemd apparaat tussen kunnen staan.

Het is daarnaast verstandig om je wifi wachtwoord te veranderen / de beveiliging te upgraden naar WPA2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan