InCd

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb een cd-rw ( sony, 650 MB ). Hierop wil ik een backup maken van mijn boekhoudprogramma. Voorheen was dit geen enkel probleem ; via InCd formatteerde ik de cd-rw ( in udf bestandsformaat ) en kon vervolgens deze cd gewoon gebruiken. Nu stuit ik echter op onverwachte problemen. Bij het formatteren krijg ik een foutmelding ; Een InCd wizard verschijnt met de tekst : cd-fout opgetreden. Start uw computer opnieuw en probeer het nogmaals. Voer een nieuwe cd in. Foutcode [00aa-0003-000c-0000]
Volgens de schijfinfo van Nero was het gewoon een lege schijf. ( Nero versie 6.6.0.16 en InCd versie 3.2.4.3.) Na het formatteren ( nou ja, proberen te formatteren ) geeft schijfinfo van Nero aan ; track 01:0:02.00 60:50.74(535 MB) Data.
Als ik dan kies voor cd wissen, is het niet mogelijk om te kiezen voor snel wissen herschrijfbare schijf of herschrijfbare schijf volledig te wissen. Het wissen lukt wel met Clone CD ( maar wist deze ook het formatteren ?).
Wie helpt me ? Tips voor evt. een ander ( gratis ) brandprogramma waarbij de cd als harde schijf te gebruiken is zijn ook van harte welkom !

De InCD versie 3.2.4.3 die je gebruikt is vrij oud. Probeer het eens met de nieuwere InCD versie 4.3.23.2. Downloaden bij Nero.
B

De InCD versie 3.2.4.3 die je gebruikt is vrij oud. Probeer het eens met de nieuwere InCD versie 4.3.23.2. Downloaden bij Nero.
B

Ik wil en mag niet vloeken !
Heb de nieuwere versie proberen te downloaden. Echter........ik moest opnieuw mijn serienummer intoetsen en hij geeft aan dat dit nr. niet klopt. Nu ben ik Nero/InCd kwijt, omdat de oudere versie gedeïnstalleerd is ! Wat nu ???????

Sorry voor de paniekreactie ; heb systeemherstel gedaan en gelukkig is alles weer terug. Nogmaals, voorheen eigenlijk nooit problemen gehad. Misschien kan ik het eens proberen met andere cd-rw's.

Laatst bewerkt:
Heb je het serienummer gebruikt waarmee Nero geregistreerd is? Dit nummer kan je vinden in het hoofdmenu, Nero button rechtsonder, bij productcenter/serienummers.
B

Heb ondertussen systeemherstel gedaan en dat euvel is weer opgelost. Later is het me gelukt de nieuwste versie van Nero en InCd te installeren. Nu kom ik echter tegen dat als ik met de linkermuisknop op het icoontje van InCd ( op de taakbalk onder ) klik, er niets gebeurt. Als ik rechtsklik krijg ik "info-help-opties". Dit lijkt me niet correct. Ook als ik bij Nero kies voor Data-beschrijfbare cd formatteren/voorbereiden gebeurt er niets. Nou ja, niets...... het hele scherm van Nero verdwijnt dan. Is het misschien beter om alles te deïnstalleren en opnieuw te installeren ? Ik durf dit niet goed, want de cd's van Nero en InCd kan ik nergens meer vinden. Wel heb ik het serienummer van Nero. Kan ik alleen hiermee ook opnieuw installeren ?

Als ik rechtsklik krijg ik "info-help-opties". Dit lijkt me niet correct.
Dit is wel correct. In feite is InCD een losstaand programma, je kunt dus alle formatteer, Wis en schrijf acties zonder het Nero programma uitvoeren. Als je een volledige Nero versie hebt, dus geen OEM versie, kan je met je serienummer een gedowloade versie installeren. Als je problemen blijft houden, is het zinvol andere RW's te nemen.
B

Dit is wel correct. In feite is InCD een losstaand programma, je kunt dus alle formatteer, Wis en schrijf acties zonder het Nero programma uitvoeren. Als je een volledige Nero versie hebt, dus geen OEM versie, kan je met je serienummer een gedowloade versie installeren. Als je problemen blijft houden, is het zinvol andere RW's te nemen.
B

Ik heb toch weer systeemherstel gedaan ; terug naar de oudere versie van InCd. Heb ook andere cd-rw's gekocht. Formatteren leek weer te lukken, echter op het laatst weer een foutcode, deze keer ; 00a8-0005-0064-0000.
Wie helpt me om dit op te lossen ? Liefst gewoon nederlands, in engels ben ik niet zo sterk !

Probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb er een "expert" bijgehaald en ook die heeft er geen verklaring voor. Hij gaat dit verder uitzoeken. Ik hou jullie op de hoogte.

er zit toch in xp een brander progg .
dat exact het zelfde kan als in cd :D

Dat wist ik niet......Maar is het dan ook zo (net als bij InCd) dat je de cd r(w) als harde schijf kan gebruiken ? Hiervoor moet je bij InCd weliswaar de schijf vantevoren formatteren, maar daarna kun je er gewoon bestanden op kwijt zonder eerst de schijf te moeten wissen. Als dit zo ook met het programma van XP werkt, zou je me dan willen uitleggen hoe dat programma werkt ?

volgens mij staat dat al aan in xp .
ga maar eens op een bestand staan en met de rechter muisklik krijg je een menu waar in staat waar je het bestand naar toe wil slepen .
als het goed is staat jouw brander daar ook tussen .
je moet wel de rw formatteren

Volgens mijn ervaringen werkt InCD niet meer goed op XP en kon het genoemde schrijven van tracks, dat XP met Veritas software doet, hier wel eens de oorzaak van zijn. Bij veel computeraars houdt InCD er na enige tijd namelijk mee op. Bij familie kon ik InCD 4 van Nero 6 ineens niet meer installeren. Ook het XP track voor track schrijven bood geen uitkomst omdat dit af en toe gegevens kwijt raakt. Zelf waarschuwt XP ook om het geschrevene nog eens te controleren. Ik bedoel maar. Je kunt het geschrevene trouwens niet meer veranderen of vanuit Word de CD of DVD benaderen en moet uiteindelijk alles in één keer wissen, met Nero bijvoorbeeld. Voor iemand die InCD gebruikt is dit geen optie.
Een echt packed writing programma is DirectCD, dat zit bij Easy CD Creator van Roxio. Wil je een ander, klein, programma zoeken dat dit kan, zoek dan op internet naar "DLA." Er zijn programma's die alleen met hp werken (!) of die je niet gemakkelijk krijgen kunt. Dell heeft zoiets gehad. Trek er dus niet langer aan wanneer InCD niet meer blijkt te werken onder XP. Lees de forums maar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan