• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inches ipv cm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Door mij onbekende oorzaak staan plotseling plaatjes welke in een excel file staan als maat eenheid in inches ipv cm.
Via afbeelding opmaken zie ik dat er inch staat, terwijl er anders cm staat.
Onder landinstelling in het config scherm heb ik gekeken of daar iets verandert zou zijn maar daar staat als maateenheid Metrisch.
Iemand enige idee hoe dit gekomen kan zijn en op welke manier ik de inches weer terug kan zetten in cm?
bvd voor hulp
Belinda

Belinda,

Overkomt mij ook wel eens, met de "Functie invoegen".
Hier heb ik dan zo maar een tiental functies die in het Engels zijn, terwijl ik de Nederlandse versie heb.
Waarschijnlijk komt het doordat je bestanden opent van internet, van iemand die een Engelse versie heeft, en dat deze blijven hangen.

Meestal na het afsluiten en opnieuw openen is het verdwenen.

Let Op. Deze vraag is door Belinda ook geplaatst op het Office forum !

Het afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet.
Funcite invoegen heb ik niet gebruikt.
Heb alleen wat plaatjes in cellen gezet en wil die plaatjes allemaal dezelfde afmeting geven.

Hoe moet ik de opmerking van Anton 44 lezen, heb ik iets fout gedaan ?
Ben pas sinds kort lid van Helpmij en begrijp niet helemaal zijn opmerking.

Beste Belinda.

Doorgaans wordt het niet in dank afgenomen als je dezelfde vraag op verschillende fora stelt. In beide 'kampen' wordt dan tijd en moeite besteed aan jouw vraag, waarbij de vraagsteller doorgaans niet meldt welke antwoorden er op het andere forum al gegeven zijn. Dubbel werk dus van vrijwilligers.
Vandaar de opmerking van Anton44.

Groeten,
Richard

Het antwoord is mij nu duidelijk en ik heb het niet bewust gedaan dus mijn excusses.
Nu alleen nog een oplossing voor mijn probleem als dat mogelijk is.
Vast bedankt voor alle moeite.
Belinda

Het antwoord is mij nu duidelijk en ik heb het niet bewust gedaan dus mijn excusses.
Nu alleen nog een oplossing voor mijn probleem als dat mogelijk is.
Vast bedankt voor alle moeite.
Belinda

Je schreef dat je al naar de landsinstellingen hebt gekeken en dat het daar goed staat.
Wat soms wilt helpen is om de landsinstellingen aan te passen naar Angelsaksisch (inches).
Vervolgens sla je die wijziging op.
Start het Excelbestand op en sluit het direct weer af.
Vervolgens opnieuw de landsinstellingen aanpassen. Dit keer naar Metrisch.
Na het opslaan het Excelbestand opnieuw opstarten en dan zou het goed moeten staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heb in landinstelling de instelling Angelsaksisch gekozen en dan toepassen en OK.
Daarna Excel geopend en weer gesloten.
Dan weer in landinstelling Metrisch gekozen en toepassen ok.
Maar helaas in Excel blijft bij afbeelding opmaken inch staan ipv cm.
Vreemd geval maar het moet toch op te lossen zijn?
Tot gisteren stond alles in cm en vandaag zonder dat ik weet waarom in inches.
Iemand nog een helder idee?
bvd
Belinda

Let Op. Deze vraag is door Belinda ook geplaatst op het Office forum !
Een druk op "meld misbruik in dit bericht" is voldoende. Dan regelen wij de rest als dat nodig mocht zijn.

Belinda,

enkele vragen:
Welke Excel versie gebruik je?
Indien Excel2007 controleer dan even bij Excel Options, dan Advanced en vervolgens bij blok Display wat er bij ruler units staat. (ik heb een engelse versie, in NL: Opties voor Excel, geavanceerd, blokje weergave, bij liniaaleenheden)

Heb je dit probleem in alle sheets of in slechts één?

Ik werk met Excel 2003 - Windows XP + alle services packs.
Het probleem doet zich voor in alle bestaande sheets en ook in een nieuw aangemaakte sheet.
Ik importeer via invoegen een plaatje.
Dan met rechts klikken voor afbeelding opmaken.
(Ik wil de afmeting van het plaatje aanpassen)
In het venster dat verschijnt staan de maten in inches en ook in het tabblad afmeting staan inches aangegeven.
Waarom dit plotseling zo is weet ik niet, tot voor een paar dagen stond alles in cm aangegeven.
Zoals reeds eerder gezegd heb ik via landinstelling de maatinstelling een keer op angelsaksisch gezet, daarna Excel geopend en direct weer gesloten en angelsaksisch terug gezet op meterisch maar dit heeft geen effect.
Het is een Excel probleem en niet een Office probleem omdat als ik een plaatje inporteer in Word en dat wil verkleinen de maten wel in cm staan aangegeven.
In Excel zelf weet ik geen optie om de maatindeling te veranderen.
Het is een heeel vreemd probleem waar ik tot nu toe geen oplosssing voor ken maar misschien weten de Excel experts wat hieraan te doen is.
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken.
Belinda

Ik hoop dat ik het goed gedaan heb ?
Een testbestandje aangemaakt met een plaatje en daaronder een schermafdruk van wat ik krijg als ik op het plaatje rechtsklik om de maten aan te passen.
Mocht je het testbestandje niet kunnen zien dan svp je e mail adres dan kan ik het daar naar toe mailen.
Bij voorbaat mijn dank voor de moeite.
Belinda

Misschien is dit nog een mogelijkheid Belinda.

Menu>Help>Analyse en herstel.
Het onderste vakje aanvinken, en starten.

Zelf nog nooit getest.

Ik kan in het bestand niets geks ontdekken.
Bij mij komt alles netjes in cm.

Als de optie van HSV niet werkt zou je eventueel via de office-CD Excel kunnen repareren op opnieuw kunnen installeren.

Mogelijk heb je iets aan deze link.

Het wonder is geschied !!
Heb precies gedaan wat Harry voorstelde en het werkt, ik heb weer cm.
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de hulp ben er erg blij mee en heb nu een goed weekend, wat ik jullie natuurlijk ook wens.
Fantastische site deze helpmij, ga zo door om simpele gebruikers uit de problemen te helpen, jullie zijn goud waard.
Belinda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan