incidenteel valuta aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RDIE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RDIE

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Ik heb een artikeltabel met prijzen. Deze prijzen zijn gedefinieerd als €.
Nu komt het incidenteel voor, (in minder dan 5% van de gevallen) dat de prijs in een andere valuta is namelijk US $
Ik zoek een efficiënte manier om in dat geval € te kunnen wijzigen in $. Houd me zeer aanbevolen voor een goede tip.

Die is er niet :). Je gebruikt voor je prijzen ongetwijfeld een Valuta instelling, en dat moet je vooral niet veranderen. Maar wat daar in staat, is en getal; niks meer of minder. Hoe je naar dat getal kijkt, bepaal je met opmaak (Notatie). Maar het aanpassen van de opmaak verandert niks aan de waarde. Als je de opmaak verandert van € naar $, dan blijft er in de cel gewoon hetzelfde staan. Dus € 250,00 wordt dan $ 250,00. Er vindt dus nooit een conversie plaats. En Access ziet ook alleen het getal in berekeningen.

O.K. Bedankt voor je reactie.
Dus als ik op de uitvoer (het rapport) wil zien of het een euro- of dollarprijs is, dan is er geen handige manier om dat in een incidenteel geval aan te passen?
vr.gr.

Je kunt de notatie makkelijk aanpassen, maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt. Zeker niet als de Grieken straks weer in Drachmen rekenen :). Je zult dus een functie moeten maken die a) de bedragen omrekent (en vermoedelijk dan op basis van de dagkoers) en b) de notatie aanpast. En je zult dus ergens moeten vastleggen wanneer dat moet gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan