Include een gedeelte en POST combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0445

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Hey mensen ik heb hulp nodig met een klein stukje PHP aangezien ik hiet niet zelf uit kan komen. Als iemand met genoeg ervaring hier eens naar zou willen kijken de uiteindelijke code die ik zou moeten gebruiken zou willen posten dan zou dat erg fijn zijn

Keuze pagina (al klaar, dit meld ik alleen zodat jullie weten waar het over gaat)
Lijst met namen waaruit een keuze gemaakt moet worden. Die geeft de keuze als een form in POST methode door aan de info pagina.

Weergave pagina (hier ligt mijn probleem)
Doormiddel van een include wil ik dat er informatie op het scherm verschijnt van de pagina die hieronder uitgeschreven staat. Maar alleen de informatie die is opgegeven als keuze op de keuze pagina. Dus ik vermoed een <?php echo $_POST["choice"] ?> en <?php include("bestandje.php?"); ?> combinatie!!!

Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen...

HTML:
<KEUZE1>textie bla die bla</KEUZE1>
<KEUZE2>nog meer text</KEUZE2>
<KEUZE3>andere text</KEUZE3>

Dan zul je in de pagina die je include nog wat met die keuze-variabele moeten doen. Die variabele is daar ook gewoon beschikbaar. Als je bijvoorbeeld dit doet:

PHP:
/*  pagina1.php  */

<?php

$iChoice = 0;

include ( 'pagina2.php' )

?>

/*  pagina2.php  */

<?php

$aText = array ( "Hello World", "Goodbye World" );

echo $aText[ $iChoice ];

?>

Als je dan pagina1.php aanroept, zul je gewoon Hello World te zien krijgen, aangezien die pagina gewoon de variabele kan gebruiken die op pagina1.php gedeclareerd is.

Ik ben absoluut geen pro ik ik zou niet weten hoe ik deze code zou moeten combineren met hoe mijn systeen nu is. Dus ik post gewoon al mijn codes, ik hoop dat iemand deze zo kan aanpassen dat her direct werkt.

kiespagina.php
HTML:
<BODY BACKGROUND="menu_background.png" LINK="#FFFFFF" ALINK="#FFFFFF" VLINK="#FFFFFF">
<FORM ACTION="show_info.php" METHOD="post">
<SELECT NAME="choice">
<OPTION VALUE="test_text_1">Test Text 1</OPTION>
<OPTION VALUE="test_text_2">Test Text 2</OPTION>
<OPTION VALUE="test_text_3">Test Text 3</OPTION>
</SELECT>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Show">
</FORM>
</BODY>

show_info.php (hier zit het probleem vermoed ik)
PHP:
<BODY BACKGROUND="menu_background.png" LINK="#FFFFFF" ALINK="#FFFFFF" VLINK="#FFFFFF">
<?php include("text_list.php?part=<?php echo $_POST["choice"] ?>"); ?>
</BODY>

text_list.php (de "database" waaruit een regel moet worden weergegeven)
HTML:
<LIST>
<test_text_1>gdfggfdgdgsdfg sfdg fdgdgfg s g</test_text_1>
<test_text_2>sdf gfgf s sfgfsdgs fdg gfds</test_text_2>
<test_text_3>sdfg dfgf gdfgdgdfg</test_text_3>
</LIST>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan