include javascript in php lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik onderhoud een website van mijn jeugdbeweging, nu zijn er verschillende website's die op hetzelfde cms zitten, wat wil zeggen dat ze allemaal worden aangeroepen via dezelfde "index.php".

Wat ik nu wil doen is bepalen aan de hand van wie er is ingelogd of er al dan niet een javascriptje geactiveerd wordt.

Normaal (wanneer ik gewoon een ander php-bestand wil invoegen) zou ik dat op volgende manier doen:

if(bezoekerid = 1){
include_once 'script.js';
}

Echter bij een deze javascript lijkt dit niet te werken, iemand een suggestie?
wanneer ik dit tussen de <head>tags plaats gebeurd er niets of krijg ik het script gewoon als tekst te zien.
wanneer ik het tussen de <body>tags plaats werkt het wel, maar dan werkt mijn javascript menu niet meer..:confused:

Ik neem aan dat bezoekerid geen functie is maar een variabele?

Je zult in het head gedeelte de HTML functie voor het linken naar een extern javascript moeten maken dus
PHP:
<html>
<head>
 <title>bla</title>
 <?php
  if($bezoekerid == 1) {
    echo '<script language="javascript" src="script.js"></script>';
  }
 ?>
</head>
<body>

Reactie

Als ik me niet vergis is dat php, die code die je daar hebt geschreven en dan moet je het wel tussen de <?php & ?> tags zetten die bij php toebehoren, en de pagina een .php extentie geven, dan doet alles het.

Een reactie op wie?

Bij de eerste zijn er nogal wat dingen aan te merken hoor...

Een if statement gaat uit van een vergelijking, dat betekent al dat er met een dubbele = moet worden gewerkt. Daarnaast moet het dan wel zo zijn dat bezoekerid een constante of een functie is anders zou er een dollarteken voor moeten.

Vervolgens nog het includen: dat gaan ook zomaar niet werken, het enige wat dit zal doen is de gehele inhoud weergeven in plaats van het als een script te behandelen. Er zijn immers niet voor niets <script>-tags bedacht door de heren achter het HMTL.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan