include() zonder opmaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,

Hier vinden jullie de website voor mijn opa, die ik aan het maken ben. (niet letten op de inhoud dus :p)
http://schriftstudies.hostei.com/

Op deze site staat onder "schriftstudies", en dan bijv. onder "openbaring" een pagina, waar dmv de include() een andere pagina in is geladen.
Het probleem is zoals je kan zien dat de opmaak van de pagina verloren/kapot gaat.

o.a. heb ik alternatieven van include() geprobeerd, zoals dit:
echo file_get_contents($_GET['hoofdstuk']);

Dit komt (denk ik) doordat de *.htm files die erin worden gezet door Word gemaakt zijn, en dus al een grote opmaak bevatten.

Aangezien ik degene die met de website overweg moet kunnen in een uur tijd eindelijk had uitgelegd dat je de bestanden op moet slaan als *.htm is via Frontpage en dergelijken niet mogelijk. (Volgens mij gaat het om office 2003).

er zijn 2 oplossingen mogelijk zover ik weet, maar ik weet niet hoe ze uitgevoerd kunnen worden.

1. Ik kan mijn opa's Word zo instellen dat die het op de goede manier opslaat, maar, ik weet de goede instellingen dan niet die het moeten worden, en of het helpt. Ik weet wel dat je office 2010 een heleboel dingen kan instellen.

2. er moet in de php file een scheiding van layout komen, of een andere functie om te includen.

Iemand ene beter idee, of een manier op oplossing 1 of 2 te realiseren?

Alvast bedankt!

Je kan in word opslaan als webpagina, dit zou je probleem moeten verhelpen, het is niet echt goede code, opzich kan het mooier, maar ik denk niet dat je opa hier veel verstand van heeft en denk dus dat dit het makkelijkst is.
In word 2007 gaat het als volgt:
Bestand opslaan als --> andere instellingen --> Onder het balkje waar je de naam op kan geven, webpagina gefilterd kiezen.!

Als je niet voor gefilterd kiest, gaat het echt verkeerd.
Je moet hem dan overigens ook nog even bewerken, zodat het automatich in 2en deelt; brondcode plus css (explode functie) en dan ze op de goede plaats zetten, maar dit zou automatisch moeten kunnen.

thanx for reply!
Over een paar dagen kom ik bij hem langs, dan zal ik kijken hoe dat in word 2003 zit.

Ik denk dat ze wel een opslaan als webpagina functie hebben, maar niet gefilterd, hierdoor maakt wordt er 800 regels aan code van. Voor jouw heel moeilijke te exploderen.
maar mischien ook niet.. Succes ermee iig.

Ik weet idd dat word zo een gigantische lijst code aanmaakt, volgens mij heb ik alleen het deel tussen de body tags nodig... dus dat moet ik er uit zien te krijgen, of kan dat miss. in het php script gedaan?

Ja dat kan zeker, zoek maar even de explode(); functie op.
Maar als je webpagina gefilterd doet, hou je nog maar 50 regels waarvan heel veel wit over... Tenminste afhankelijk van je tekstgroote natuurlijk. Ik had 3 zinnetjes en een afbeelding om testen..

Okey, ga het zo uitzoeken, ik ben nu even bezig met een ander deel van m'n site, bedankt allemaal :D

eehm, een klein ander vraagje nog:
http://www.asciitable.com/
deze site, de tekens 179 t/m 218 wil ik voor mijn listview gebruiken, hoe gebruik ik die? welke charset? en wat moet ik dan in de code zetten?

Kijk naar de logica in de html code handhaving:
&#NUMMER

Succes.

Klopt, maar ik neem aan dat ik dan wel eenofandere charset nodig heb, want zonder charset werkt het niet. Dan krijg ik dit teken: Ã

PS: er moeten wel ë's in voor kunnen komen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan