Kligham
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jan 2009
Ik heb even een klein vraagje i.v.m. het includen van bestanden. Voor het moment schrijf ik enkel op elke pagina script bovenaan welke includes ik nodig heb met require_once functie. Nu is het zo dat het aantal script(bestanden) toenemen, en als ik dan een path van een bestand moet aanpassen moet ik dat overal doen.
Dus kwam ik op het idee van een script te maken met daar de require_once van al mijn ..._fns.php bestanden (er zullen er dus af en toe ge include worden die niet nodig zijn). Nu vroeg ik af of dat voor iets kwaad kan? Neemt de server daar bvb meer geheugen voor nodig?
Of opteer ik dan beter gewoon voor elke ..._fns.php bestand een constante te maken en dan telkens de benodigde constanten in te laden?
Graag had ik jullie mening hierover gewild.
Dus kwam ik op het idee van een script te maken met daar de require_once van al mijn ..._fns.php bestanden (er zullen er dus af en toe ge include worden die niet nodig zijn). Nu vroeg ik af of dat voor iets kwaad kan? Neemt de server daar bvb meer geheugen voor nodig?
Of opteer ik dan beter gewoon voor elke ..._fns.php bestand een constante te maken en dan telkens de benodigde constanten in te laden?
Graag had ik jullie mening hierover gewild.