Includen php-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Ik heb even een klein vraagje i.v.m. het includen van bestanden. Voor het moment schrijf ik enkel op elke pagina script bovenaan welke includes ik nodig heb met require_once functie. Nu is het zo dat het aantal script(bestanden) toenemen, en als ik dan een path van een bestand moet aanpassen moet ik dat overal doen.

Dus kwam ik op het idee van een script te maken met daar de require_once van al mijn ..._fns.php bestanden (er zullen er dus af en toe ge include worden die niet nodig zijn). Nu vroeg ik af of dat voor iets kwaad kan? Neemt de server daar bvb meer geheugen voor nodig?

Of opteer ik dan beter gewoon voor elke ..._fns.php bestand een constante te maken en dan telkens de benodigde constanten in te laden?

Graag had ik jullie mening hierover gewild.

Je kunt idd werken met een pagina die al je scripts inlaad; tenzij je echt tegen de honderden files aanzit kan het weinig kwaad, dat kan de server wel hebben.

Als het echt groot gaat worden, kun je je bestanden ook gaan groeperen, en dan kun je 'packages' inladen; dus je maakt een pagina of functie die bijvoorbeeld alle bestanden voor je kalender inlaad, en eentje voor je gastenboek, je gebruikers-login, etc, en dan laad je bovenaan de pagina alleen de paketten die je daar nodig gaat hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan