incomplete bestanden te weining Par2 herstelblocks

Status
Niet open voor verdere reacties.

romasena

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hallo,
Heb sinds kort veel problemen bij het downloaden.
Ik download NZB's met Grabit via hitnews.eu.
Voorheen was het een zeldzaamheid dat een bestand niet compleet of corrupt was, laatste tijd is de meederheid niet compleet.
Probeer ze nog nadien te herstellen met Quickpar, als Grabit niet automatisch uitpakt.

Dan geeft ie dus aan dat te weinig blocks zijn.

Ik snap niet hoe dit kan, en heb ook geen oplossing hiervoor.
Wie kan mij helpen

gr Robert

Ik heb ook een account bij Hitnews en doe dat via Spotnet.
Datzelfde probleem kom ik weleens tegen met erg oude spots. Nooit met spots jonger dan een jaar.
Ik kan me niet voorstellen dat het helpt maar probeer Spotnet eens.

Verder zal ik deze post met belangstelling volgen.

Laatst bewerkt:
In het andere geval kan je de ontbrekende/beschadigde files opnieuw te downloaden.
Als ze al inclompeet op de servers staan houdt het al op, en zal je moeten afwijken naar een andere download.

Kan het liggen aan het feit dat ik de verschillende newsgroepen moest updaten.
Met name a.b.boneless was schijnbaar zo oud dat hij zelfs aanvankelijk niet wilde updaten.Deze weggehaald en nogmaals toegevoegd om vervolgens te updaten.
Ik zal kijken of dit helpt en hou jullie op de hoogte.

gr Robert

Zoals gezegd zul je de beschadigde bestanden en/of de hersteldata opnieuw moeten downloaden. Indien de data compleet is maar het niet lukt met je huidige server kun je gebruik maken van een gratis usenet provider. Er zijn enkele gratis webgebaseerde providers beschikbaar die o.b.v. een NZB bestand data van nieuwsgroepen kunnen halen. Vervolgens kun je deze data via de website van de provider downloaden. Je zult dan eerst m.b.v. een NZB zoekmachine een NZB bestand aan moeten maken van de data die je nodig hebt. Als alles goed gaat kun je met QuickPar nu wel de bestanden repareren.

Je zult zelf op zoek moeten gaan naar deze sites omdat ik niet zeker weet of ik ze mag noemen i.v.m. de forumregels.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Heb sinds kort veel problemen bij het downloaden.
Ik download NZB's met Grabit via hitnews.eu.
Voorheen was het een zeldzaamheid dat een bestand niet compleet of corrupt was, laatste tijd is de meederheid niet compleet.
Probeer ze nog nadien te herstellen met Quickpar, als Grabit niet automatisch uitpakt.

Ik heb dit probleem ook.
Ik heb een payserver die ik al jaren gebruik. Nooit problemen mee gehad. Als ik het NZB bestand zoek in de zoekmachines dan staat er dat alle blocks compleet zijn.
Alle bestanden zijn dan compleet gedownload maar zodra ik ze wil repareren zegt ie dat er veel te weinig blocks beschikbaar zijn. Ook bij spots die jonger zijn dan een week.
Ik heb alles geprobeerd. Andere payserver. Ander download programma. Niks werkt.
Kan iemand mij helpen?
Dan geeft ie dus aan dat te weinig blocks zijn.

Ik snap niet hoe dit kan, en heb ook geen oplossing hiervoor.
Wie kan mij helpen

gr Robert

Regelmatig zoek ik muziek op met Binsearch en haal daar ook een nzb bestand op. Dit gebruik ik in Newslecher. Het komt nog al eens voor dat er nog mer blocks nodig zijn. Meestal is een van de bestanden die is meegekomen en nzb bestand. Dat gebruik ik dan aanvullend en dan is het meestal zo dat het muziekbestand daarna helemaal compleet is.

Dit topic is al meer dan 3 maanden oud en mag daarom met rust gelaten worden.
Slotje erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan