• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inconsistent berekende kolomformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

heesface

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Dames, heren experts,

Ik heb een simpel werkblad opgemaakt als tabel met kolomkoppen.
Daaronder rijen met in sommige kolommen formules. Er zitten formules in met verticaal zoeken maar ook met simpele berekeningen.
Al deze formules heb ik vanboven naar beneden doorgekopieerd.
In sommige kolommen krijg ik voor alle cellen (behalve de eerste cel met een formule) de melding dat het "inconsistent berekende kolomformules zijn".
Formules verwijderd en nogmaals ingevoerd en doorgekopieerd maar ik blijf die meldingen krijgen.
Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik die meldingen voorkomen?
Helaas kan ik het bestand niet meesturen aangezien het om een deel van een bedrijfsadministratie gaat.
Alvast bedankt voor de reacties.

Zijn dat die groene tekentjes die die foutjes aangeven?

Als er echt geen fouten in je formules staan kan je die foutcontrole uitschakelen in de Excel-opties.(enkel die consitentieregel)

Bedankt voor je reactie. Dat zijn inderdaad die groene hoekjes, links bovenin de cel.
De formules kloppen allemaal want de uitkomsten van die formules zijn goed.
Zoals je zegt kan ik die foutmelding uit zetten maar als ik dan écht een inconsistente formule heb dan krijg ik die melding natuurlijk niet meer.
Vraag me af waarom Excel aangeeft dat formules "inconsistent" zijn.
Nogmaals bedankt!

Bedankt, had ik inderdaad ook al gelezen en gedaan maar ik blijf die meldingen houden.
Met de uitkomsten van de formules moet ook weer gerekend worden. Bij sommige cellen kreeg ik foutmeldingen en kon er niet meer verder gerekend worden.
Daarom heb ik later een ISFOUT functie verwerkt zodat foute uitkomsten "0" gaven.
Alle formules in die kolom zijn nu "uitgerust" met die ISFOUT functie. Maar als ik nu op dat uitroeptekentje klik op "berekende kolomformule herstellen" dan gaat-ie weer terug naar die oude formule, zonder die ISFOUT functie. Daar zit dus het probleem maar ik weet niet waarom Excel teruggrijpt naar die oude formule die eigenlijk niet meer bestaat...

Zie mijn eerste post: neen, ik kan het bestand niet plaatsen aangezien het een deel van de bedrijfsadminstratie is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan