• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Incosistent berekende kolomformule

Status
Niet open voor verdere reacties.

nedboone

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2016
In bijlage heb ik een excel model toegevoegd waar ik al eventjes mee bezig ben, dank voor alle hulp tot nu toe! Helaas krijg ik op het werkblad 'Binnengekomen hulpvraag' bij de kolom 'Status' een foutmelding bij het invullen van een cel. De fout die wordt aangegeven is 'Inconsistent berekende kolomformule'. Via Google en de site van Microsoft krijg ik niet echt een helder antwoord.

Iemand die me kan helpen?

Bekijk bijlage buurtkracht model versie 4.xlsm

Het is idg een te negeren foutmelding.
Je kan die controle ook uitschakelen in de Excel-opties.

Dit komt doordat de gegevens niet voldoen aan de andere gegevens in dezelfde tabel wat hun vorm betreft.
Het is een waarschuwing dat de vorm vd gegevens afwijkt van de andere kolommen, zeg maar.

In de kolom "Status" zie je linksboven in de cellen een groen driehoekje, daaraan kun je zien dat Excel 'vindt' dat er met die cellen wat aan de hand is. Om de meldingen daaromtrent niet te laten verschijnen kun je ook alle cellen in die kolom selecteren, dan klikken op icoontje met het uitroepteken links naast de bovenste cel en aanklikken: "Fout negeren". De groene driehoekjes en de meldingen verdwijnen dan.

Laatst bewerkt:
Het is idg een te negeren foutmelding.
Je kan die controle ook uitschakelen in de Excel-opties.

Als ik het in de Excel opties uitzet, wordt dit dan ook automatisch uitgezet bij anderen (op een andere pc) die hetzelfde bestand openen?

't Is niet het moment om lastige vragen te stellen. :)

Als ik het in de Excel opties uitzet, wordt dit dan ook automatisch uitgezet bij anderen (op een andere pc) die hetzelfde bestand openen?
Ik denk van wel, maar ik heb dat niet getest.
Wil je er zeker van zijn, dan kun je aan de Workbook_Open-macro, waarin nu al 1 opdracht staat (betrekking hebbend op draaitabellen), deze opdracht toevoegen:
Code:
Application.ErrorCheckingOptions.BackgroundChecking = False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan