Incredimail

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
WinXPhome
postbox Incredimail

Geachte helpers,
4x al met mijn provider, mijn probleem besproken. Het laatste gesprek was een week geleden. Orange zou mij terugbellen, hebben ze tot nu toe nog niet gedaan. Zij weten waarschijnlijk niet de oorzaak en dus de oplossing.
Wel vragen ze steeds 20ct € per minuut.
Nu het probleem:
Als ik een email verzend, wat tekst of zo niet te groot en zonder een bijlage dan wordt de email direct verzonden en kan ontvanger hem ook direct openen.
Als ik nu die zelfde email met een bijlage van 1MB bijv. probeer te verzenden dan kan deze niet worden verzonden.
Het verzendpercentage ligt tussen de 16% en 98% heb ik tot nu toe ervaren.
Op een percentage tussen die beide staat het verzenden stil en na 300 sec. komt het gebruikelijke bericht, kan niet worden verzonden.
Met orange kan ik max. een 5MB bestand verzenden, dus daar ligt het niet aan dat het bestand te groot zou zijn.
Zou het een Incredimail probleem zijn, vroeg ik mij af.
Ik probeer het zelfde met Outlook Express alles het zelfde als hierboven, maar ik zie geen percentages wel een groene balk met de vooruitgang van het verzenden. Hier ervaarde ik een stop bij ca 2cm en bij ca. 50%, midden van de balk. Daarna weer het zelfde bericht na 300 sec. met het geprobeerd hebben van het verzenden.
Het moet ergens aan mijn instellingen liggen, denk ik, omdat beide providers het zelfde reageren.
Helaas kan ik, in mijn instellingen geen foutje vinden (ook Orange tot nu toe niet).
Misschien kunt U mij verder helpen?
B.v.d. en m.v.g.
Ko

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

1. de verbinding valt weg tijdens het versturen(lijkt mij onwaarschijnlijk).
Probeer hetzelfde mailtje eens naar een ander emailadres.
Het kan ook fout gaan bij de ontvanger.

2. Je antivirus programma kan dwarsliggen. Vooral Mcafee levert wel eens problemen op.

Wat is de exacte foutmelding? evt foutcode!!

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

1. de verbinding valt weg tijdens het versturen(lijkt mij onwaarschijnlijk).
Probeer hetzelfde mailtje eens naar een ander emailadres.
Het kan ook fout gaan bij de ontvanger.

2. Je antivirus programma kan dwarsliggen. Vooral Mcafee levert wel eens problemen op.

Wat is de exacte foutmelding? evt foutcode!!

Hallo jackall,
Hartelijk dank voor jouw reaktie.
Ik had al het een en ander beantwoord etc. kwam mijn vrouw binnen met de vraag wat ik aan het doen was, liet haar wat zien en ging weer weg maar mijn tekst en screen shot ook, kan ik niet meer vinden. Misschien is het door een missclick verzonden.
Ik ga het toch weer alles opnieuw doen.
Antwoorden:
Vraag 1. Ik merk er niets van dat de verbinding weg valt, mijn skype staat altijd aan en daar zie ik direct of er een verbindingsonderbreking is.
Geprobeerd div. bestanden naar div. adressen te sturen, gaat ook niet.
Vraag 2. Mijn antivirusprogramma AVG en firewall beide uitgeschakeld, hielp niets.
Ik heb niets van Mcafee.
Exacte foutmelding:
Ik wilde diverse screenshots sturen o.a. de meldingen van Incredimail en OE maar er lukte er maar een. Ik ga het nogeens proberen meerdere te sturen omdat de daarin genoemde getallen telkens wat veranderen.
Lukt het niet krijg je er maar een. Als er meerdere komen staan ze wat doorelkaar.
Ik ben benieuwd of je er wat aan hebt.
Ik zie het wel.
B.v.d. en m.v.g.
Ko
PS. Ik ben maar een amateur op dit gebied.

Laatst bewerkt:

Sorry, voor het niet afmelden.
Veel gebeurd intussen. Toen niets een oplossing gaf, windows home geheel opnieuw geinstalleerd incl. norton antivirus.
Het probleem leek opgelost, grotere bestanden konden worden verzonden en dus was het probleem opgelost.
Helaas tot gisteren, verzenden duurde weer lang en daarna komt het bericht van de virus scanner Symantec dat het bericht niet konden worden verzonden. Het bericht staat wel in verzonden items en in postvak uit en het verzenden wordt weer automatisch geprobeerd.
Het helpt allemaal niets, 3x laten gaan en steeds het zelfde bericht van de scanner, kan niet worden verzonden.
Ik zal weer eens precies de afloop van een verzending registreren o.a. met het maken van screenshots.
M.v.g.
Ko

Sorry, voor het niet afmelden.
Veel gebeurd intussen. Toen niets een oplossing gaf, windows home geheel opnieuw geinstalleerd incl. norton antivirus.
Het probleem leek opgelost, grotere bestanden konden worden verzonden en dus was het probleem opgelost.
Helaas tot gisteren, verzenden duurde weer lang en daarna komt het bericht van de virus scanner Symantec dat het bericht niet konden worden verzonden. Het bericht staat wel in verzonden items en in postvak uit en het verzenden wordt weer automatisch geprobeerd.
Het helpt allemaal niets, 3x laten gaan en steeds het zelfde bericht van de scanner, kan niet worden verzonden.
Ik zal weer eens precies de afloop van een verzending registreren o.a. met het maken van screenshots.
M.v.g.
Ko

Helpers,
Ik heb nog geen rustig moment gehad om het beloofde uit te voeren.
We gaan overmorgen 3 weken op vakantie en daarna neem ik het probleem weer in behandeling.
M.v.g.
Ko

Helpers,
Ik heb nog geen rustig moment gehad om het beloofde uit te voeren.
We gaan overmorgen 3 weken op vakantie en daarna neem ik het probleem weer in behandeling.
M.v.g.
Ko

Het probleem is inmiddels opgelost.
Allen bedankt voor de reacties.
M.v.g.
JHG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan