indelen accounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
beste ,

Ik heb op mijn laptop meerdere gebruikers accounts aangemaakt met de bedoeling om deze verschillend in te kunnen delen.
is het mogelijk om 1 account te maken met maximale grafische effecten en vele kleine programmaatjes te laten lopen op de achtergrond , terwijl de andere account "schoon" is?
wat ik wil bereiken is het volgende , ik werk met een vrij zwaar 3d tekenpakket , daarvoor moet eigenlijk zo min mogelijk van het geheugen e.d. door kleine applicaties gebruikt worden.
maar voor dagelijks gebruik zijn sommige kleine applicaties e.d. wel leuk en handig.(rocketdock bijvoorbeeld)
is er een manier om dit in te delen ? en kan ik de programma's die bij het opstarten in het geheugen geladen worden ergens beheren?(om in de "schone" account een aantal dingen weg te kunnen halen)
ik heb een asus laptop met XP home edition met 1 Gb intern geheugen.

alvast bedankt voor jullie reacties , groet Arne.

Ja dat kan,stel je hebt 2 accounts
De eerste account wil je laten draaien met alle grafische effecten en alle applicaties,internet, msn e.d.
De tweede account wil je alleen gebruiken voor het zware 3D tekenpakket zonder de applicaties,dus zonder internetverbinding,firewall en Antivirus,msn e.d. Waar ligt 't probleem? IExplorer,OutlookExpress,Netwerkservices,Mediaplayer,Bureau-accessoires e.d. weghalen bij Software>Windows onderdelen toevoegen of verwijderen
Dat kun je binnen de desbetreffende account dan toch zelf bepalen?
Maar wat écht helpt is 1GB geheugen bijzetten! Kost tegenwoordig bijna niets.

Beste,

het punt waar ik mee zit is eigenlijk , als ik bij het configuratiescherm / software bijvoorbeeld onderdelen weghaal , dan gaat dat bij beide accounts weg.
Ook als ik dan bijvoorbeeld windows onderdelen weghaal , dan gaat dat bij beide accounts weg...
Ik kan wel bij systeem kiezen voor beste prestaties (i.v.m. visuele effecten) en dit kan ik per account regelen.
Het lijkt erop dat ik dat bij win xp home niet kan wijzigen , per account.
Ik kan ook niet vinden waar bepaald word welke processen in het geheugen geladen worden..
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten.

trouwens ik had het geheugen enige tijd geleden al opgewaardeerd , dit was 512 mb.
Het tekenprogramma loopt op zich wel goed , als ik oplet dat er niet teveel dingen tegelijkertijd lopen.
vandaar dat ik dat wil scheiden.

Arne.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan