indeling adressenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

muzieksmurfie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Ik heb een lijst van ongeveer 300 adressen verwerkt inw ord, met een indeling van 8 bij 3. Dit moet ik nu ivm de stickervellen veranderen naar een indeling van 7 bij 3. Dit lukt mij echter helemaal niet. Als ik dat probeer, kan Word maar 1 adres kopiëren. De instellingen van het gehele bestand veranderen, lukt mij niet, dan opent word een nieuw bestand. Weet iemand hoe ik de indeling van dit gehele bestand kan veranderen, zodat de adressen wel in een goede opdeling staan en ik ze niet opnieuw hoef ik te voeren.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je geen aparte adreslijst hebt in een tabel (Word, Excel of Acces o.i.d.), die je samenvoegt met een hoofddocument in Word?

Tweede vraag: welke Word-versie?

Laatst bewerkt:
Ehm, het is word 2002. Is dat voldoende info? En ik had heb de adressen voor het eerst digitaal in word ingevoegd. Dus ik heb word geopend met een adressenlabel indeling en ben daarin alle adressen gaan typen. Had ik dat beter anders kunnen doen?

Nou, je merkt dat, nu je een andere etiketsoort wilt kiezen, het niet goed 'lukt'.
Je kunt het wel doen zoals je het hebt gedaan, maar moet dan wel zeker weten altijd dezelfde 'lay-out' te kunnen gebruiken.

Nu dat niet meer lukt moet je eigenlijk die 300 namen en adressen in een tabel omzetten en dit alsnog te gebruiken om die - later - samen te voegen met een hoofddocument in de vorm van etiketten.

Je kunt het huidige bestand (in 'etiketvorm' dus) opslaan áls .TXT bestand.
Daarna maak je er een tabel van.
Ik heb dat in het verleden ook voor mensen op deze manier opgelost.
Uiteraard ging dat niet zonder de nodige problemen, maar het is wel gelukt om er een 'fatsoenlijke' tabel van te maken die later weer gebruikt kon worden.
Het is ook de moeite waard om te doen, want het is nogal wat om ze opnieuw in te moeten typen .....

Misschien kan je het bestand openen, opslaan als TXT-bestand en dan in die vorm doormailen.
Tenzij je er zelf uit kunt komen natuurlijk. Altijd beter.

Kopieren naar Excel

Alternatief voor TXT, zoals Vecom voorstelt:

- Selecteer de hele tabel (menu Tabel etc)
- Kopieren
- Open Excel
- Selecteer cel A1
- Plakken

---

Nu kun je met Afdruk samenvoegen je nieuwe etiket maken en de adressen in Excel gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan