Indeling bij herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Heb een grotere schijf in de pc gezet (500 GB) en ingedeeld in C en D.
De oude schijf er onder gehangen als E. (150 GB)
Wegens het vele werk dat nodig is bij herinstallatie van de boel wil ik zoveel mogelijk op de D partitie zetten en alleen op de C laten wat moet, zodat de volgende herinstallatie gemakkelijker gaat.

Heb inmiddels XP - SP3 geinstalleerd op C. Nog geen andere zaken zoals mail etc.
Wat kan ik overhevelen naar de D? Programs ook?

grts.,

henk sr

Programs niet

Programs worden meestal geinstalleerd via de registry. Als je windows opnieuw installeert werkt een groot deel niet en staan ze niet meer in je start van windows. Dus alle CDs en gedownloade files opzoeken om ze opnieuw te installeren.

Hoi,

Zelf heb ik je uiterst herkenbare probleem als volgt opgelost:

1. Een dual-boot gemaakt, waarbij C: de 'hoofdpartitie' is met naast Windows alle hardware-drivers, software (dus ook MsOffice e.d.) en alle updates.
2. Op de d-partitie een 'kale' Windhoos voor de dual-boot.
3. Opgestart met de 'kale' versie en hier DriveImage XML op geïnstalleerd (freeware)
4. Met dit programma een compete image van C:\ naar een nieuwe map op de D:\-partitie gemaakt.

Heb meerdere keren een complete recovery uitgetest; 1 x direct en 1 x na ongeveer twee maanden en een keer na plm een jaar, van de 'hoofdpartitie' (zie 1.)
Het werkt echt perfect.

Laatst bewerkt:
Sorry. Mijn fout. Was niet duidelijk. Bedoel eigenlijk Program Files .
Als je na de installatie op de C kijkt met de verkenner kom je onderdelen tegen zoals Documents and settings en program files etc etc.
Bedoel je misschien dat wanneer ik Program files en de programma's op de D zet dat dan bij een volgende herinstallatie de boel niet werkt? Welke onderdelen kunnen wel naar de D?
grts.,
henk sr

Sorry. Mijn fout. Was niet duidelijk. Bedoel eigenlijk Program Files .
Als je na de installatie op de C kijkt met de verkenner kom je onderdelen tegen zoals Documents and settings en program files etc etc.
Bedoel je misschien dat wanneer ik Program files en de programma's op de D zet dat dan bij een volgende herinstallatie de boel niet werkt? Welke onderdelen kunnen wel naar de D?
grts.,
henk sr

..... zie mijn reactie. Je kunt met mijn 'methode' álles in principe op C-zetten, dus ook de te installeren programma's.
Het helpt inderdaad weinig om windows op C en de andere software op D te zetten. Bij een recovery van C moet je dan alsnog alle andere software opnieuw installeren.
Ik heb overigens al mijn data op een tweede harde schijf.
Dat kan je onder XP prima regelen door in elk geval de lokatie van 'Mijn Documenten' te wijzigen (zelfs beter dan onder Vista).
Het gaat je er w.s. om, een snelle recovery te kunnen doen en niet - naast Windows en de nodige sp's en updates - ook alle andere software opnieuw te moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Teun, lijkt me goede oplossing.
grts.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan