• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indeling document

Status
Niet open voor verdere reacties.

RV2010

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Beste excelgebruikers,

[vraag 1]
Ik ben momenteel met een overzicht bezig van producten; zo'n 3000 stuks. Deze producten worden allemaal aangevuld met een aantal gegevens en er moeten wat vragen bij beantwoord worden.

Als één specifieke vraag positief beantwoordt wordt (en dat zal bij zo'n 50 producten gebeuren), is het de bedoeling dat er op de een of andere manier (in een ander tabblad of onder de betreffende rij) een nieuwe rij wordt aangemaakt. In deze rij moeten een aantal gegevens uit de product-rij gehaald worden, waar een positief antwoord op die ene specifieke vraag is gegeven. Tegelijk moeten in deze nieuwe rij ook een aantal nieuwe kolommen komen. Het is dus eigenlijk als volgt:

Product > indien positief > subrij met daarin bepaalde gegevens kolommen van Product en specifieke gegevens voor subrij.

Is dit mogelijk? En hoe kan ik dit het beste doen dan?

Heb wel wat geprobeerd (rijen gaan naar onder, maar niet alle), maar het probleem is vooral dat ik niet goed weet welke functies/formules ik het beste kan gebruiken, waardoor ik ook meteen niet weet of de indeling wel juist is.

De bedoeling is wel om zeker 1 tabblad te houden als bij 'Begin' en minimaal 1 tabblad voor de Info + Uitsplitsing, of dus 3 tabbladen (Begin, Info, Uitsplitsing). Ik heb in het bestand expres twee uitsplitsingen gedaan, om te laten zien welke indelingen ik aan het overwegen was.

Zie Bekijk bijlage 109873
Alvast heel erg bedankt!

Mvgr

PS.: Ik heb niet zo'n uitgebreide excel kennis, dus een uitleg met goede argumentatie zou ik zeer waarderen, zodat ik weet waarom ik een bepaalde optie het beste kan kiezen.

Laatst bewerkt:
Er is wel wat haast bij geboden aangezien ik hier vast zit.

Als je haast hebt ben je hier aan het verkeerde adres.
Iedereen doet dit uit vrije wil en in zijn vrij tijd van ons kun je veel verwachten maar niets eisen.

Begin eerst eens met een .XLS bestandje zonder gevoelige informatie te plaatsen.
Dan is de kans op succes een stuk groter.

Er is wel wat haast bij geboden aangezien ik hier vast zit.
Willem,

Lijkt een nieuwe tendens te worden: binnen een uur miepen of niemand een oplossing heeft is er ook zo een. Eén antwoord: DBI, kan veel op de Veluwe.

Ja excuses ik had dat er eerst ingezet, niet zo netjes! Het maakte sowieso niet zoveel uit of het snel gedaan was, heb namelijk het bestandje nu pas af kunnen maken...

Hoop dat iemand me nog wil helpen, ik begrijp dat jullie je eigen kostbare tijd hier in stoppen om anderen te helpen! Ik heb de startpost al aangepast.

Nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Dit moet volgens mij met matrix formules en/of via VBA gebeuren.
Dit zijn niet mijn 2 sterkste kanten dus kan ik je helaas niet verder helpen.
Succes verder

Ow ok jammer. Bedankt voor je interesse in ieder geval!

Iemand anders misschien? Ik wil vooral graag weten of het mogelijk is om automatisch een aantal rijen toe te voegen.

Dit aan de hand van tabblad 'info' kolom N (aantal) en die rijen vervolgens toe te voegen onder het betreffende product (PC / PN) bij tabblad 'uitsplitsing 1' of 'uitsplitsing 2'.

Ook zou ik graag weten of er een andere manier is om alle gegevens uit een tabblad automatisch in een ander tabblad te zetten, zoals ik nu met de volgende matrixformule heb gedaan:

Code:
=ALS(RIJEN(Info!$1:1)>AANTAL.ALS(Info!$M$3:$M$500;"yes");"";INDEX(Info!B$3:B$500;KLEINSTE(ALS(Info!$M$3:$M$500="yes";RIJ(Info!$3:$500)-2;"");RIJEN(Info!$1:1))))

Alvast bedankt!

@ GiMe heb je de crosspost toch maar verwijderd? ;)

Linkje is dood en kan m'n reaktie ook niet meer vinden :d

RV2010,

Plaats en voorbeeld bestand dat doet wonderen.

Laat zien wat je bedoelt op tabblad 1 de oude situatie.
Op tabblad 2 de gewenste situatie.

Plaats geen gevoelige info.

Bedankt voor je reactie.
Het bestand stond al in de openingspost :)

Bijlage: Bekijk bijlage 109873

Even kort m'n vragen:
1. Hoe gegevens van ene tabblad naar andere tabblad overnemen bij een bepaalde waarde in 1 van de kolommen? bijv. tabblad 1 YES, dan worden verschillende waarden uit kolommen van die rij overgenomen naar ander tabblad. In dat tabblad staan ook weer andere extra kolommen.

2. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er meerdere rijen worden aangemaakt op tabblad uitsplitsing(1) of (2), waarbij het aantal toe te voegen rijen afhankelijk is van wat er in kolom N op tabblad 'info' is ingevoerd? Hierbij moeten de rijen onder ene hoofdrij komen, die gegevens bevat van de rij waarin het aantal toe te voegen rijen is bepaald: dus van tabblad Info.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Laatst bewerkt:
RV2010,

Die had ik gemist, stond idd ergens als klein linkje verborgen.

Ik kan je helaas niet verder helpen want wanneer ik poog het bestand te downloaden krijg ik een security warning dat mijn machine van buitenaf wordt aangevallen.
Als ik dat soort meldingen krijg stop ik accuut, dus helaas.

Beste superzeeuw,

Welke virusscanner heb je? En wanneer krijg je die melding? Misschien dat ik bestandje naar je kan emailen? Ik weet namelijk ZEKER dat er geen virus o.i.d. in zit.

Ik kan het bestand helaas niet uploaden hierheen, omdat het dan te groot is....

Bedankt!

Ik zie dat er helaas nog geen oplossing is.
Wil iedereen alvast bedanken voor de moeite die erin is gestopt.

Zou toch graag nog even vragen of iemand misschien kan helpen?

Ik wil erg graag weten hoe ik rijen kan kopiëren van de ene naar het andere tabblad, waarbij het aantal wordt bepaald door ene getal in 1 cel (zoals mijn vraag beschrijft).

Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag!
Thnx!

RV2010,

Sorry, ik had het bericht al uit mijn mail box gegooid.
We zijn er weer.
Ik heb je bestand bekeken.
Maar, ik begrijp niet goed wat je wilt bereiken.

Je hebt een tabblad Begin of Info waarop informatie staat die je wilt verwerken.
Vervolgens is de vraag kunnen bepaalde gegevens overgeheveld worden naar Uitsplitsing 1 en Uitsplitsing 2.
Kunnen op laatst genoemde tabbladen regels worden toegevoegd.

Wat ontbreekt er:
Vanaf welk tabblad wil je data overhevelen?
Welke gegevens wil je overhevelen en naar welke kolommen op benoemde tabbladen?
Wat moet naar Uitsplitsing 1 en wat moet naar Uitsplitsing 2?
Wanneer moeten de gegevens overgezet worden?
Als een pc niet voorkomt op tabblad Uitsplitsing 1 en 2 moet deze dan toegevoegd worden?

RV2010,

Sorry, ik had het bericht al uit mijn mail box gegooid.
We zijn er weer.
Ik heb je bestand bekeken.
Maar, ik begrijp niet goed wat je wilt bereiken.
Maakt niet uit :)

Je hebt een tabblad Begin of Info waarop informatie staat die je wilt verwerken.
Vervolgens is de vraag kunnen bepaalde gegevens overgeheveld worden naar Uitsplitsing 1 en Uitsplitsing 2. Klopt
Kunnen op laatst genoemde tabbladen regels worden toegevoegd.

Wat ontbreekt er:
Vanaf welk tabblad wil je data overhevelen?
In ieder geval van tabblad 'Info' naar tabblad 'Uitsplitsing 1/2'.

Welke gegevens wil je overhevelen en naar welke kolommen op benoemde tabbladen?
De gegevens zoals ze in 'Uitsplitsing 1/2' staan. Dus PC, PN en COMP, waarbij COMP bepaald hoeveel rijen er moeten worden toegevoegd op tabblad 'Uitspitsing 1/2'

Wat moet naar Uitsplitsing 1 en wat moet naar Uitsplitsing 2?
Uitsplitsing 1 en 2 zijn zelfde tabbladen maar andere indeling. Ik wist niet welke het makkelijkste was om mijn vraag te beantwoorden, daarom heb ik beide gemaakt. Als ik een keus zou moeten maken het liefst 'Uitsplitsing 2'.

Wanneer moeten de gegevens overgezet worden?
Als er bij tabblad 'Info' bij kolom E of F met YES wordt geantwoordt. Daarna is het de bedoeling dat als kolom N (COMP) wordt ingevuld, dat onder die ene rij dat aantal subrijen wordt toegevoegd.

Als een pc niet voorkomt op tabblad Uitsplitsing 1 en 2 moet deze dan toegevoegd worden?
Inderdaad :)
Bedankt voor je interesse en je vragen. Hoop dat ik zo duidelijk ben geweest. Heb voor het gemak geantwoord in de quote.

Groeten.

RV2010,

Vul maar eens een waarde in, in kolom "N" op regel 9 en zie wat er daarna gebeurd is op tabblad "Uitsplitsing (2)".
Maak maar eens een nieuwe regel aan met de gegevens die nodig zijn en vul als laatste kolom N.

Bijlagen

Hoi Superzeeuw,

Bedankt voor je bestand, het ziet er goed uit!
Helaas werkt het nog niet helemaal, of ik moet iets verkeerd doen.

#1: Als ik iets onder de 6 intyp, krijg ik een foutmelding.
#2: Als ik een 7 verander naar bijv. 6, blijven het aantal rijen ongewijzigd.

Enig idee hoe dit kan? Kan punt 2 sowieso wel? En zo ja, hoe dan :)?
Thnx!

#1 Als je het bestand opent heeft excel nog geen referentie.
Nu wordt dit in code afgevangen.

#2 vergt wat meer moeite om dat te maken want je moet namelijk goed opletten wat er allemaal gebeurd. Als een 7 in een 6 verandert moet er een regel komen te vervallen, welke?
Als hij gaat van 6 naar 7 kan er idd 1 bijgeplaatst worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan