falcojugger
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2008
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een site. een combinatie van PHP met XHTML.
Logisch, maar ik dacht ik zet het er maar even bij.
Mijn indeling ziet er als volgt uit:
nou krijg ik pagecontent en sidebar netjes naast elkaar als ik in de CSS de zogenaamde "float:left" en "float:right" gebruik.
MAAR
ik heb de achtergrond van die div ingesteld bij content (de overlappende div) deze verdwijnt dan ineens en ik zie alleen de borders van die div.
ik heb zitten denken om achtergrond dan toe te passen op de aparte divjes, maar dan krijg je weer dat als pagecontent groter is dan sidebar, deze achtergrond ook weer groter word en dus niet mooi op elkaar aansluit.
iemand een idee? of moet ik eventueel meer informatie geven d.m.v screenshots, css
bij voorbaat dank!
p.s. kan ik een site beter maken met standaard formaat ingedachte als 800x600 of een site die zich aanpast aan gebruikers schermgrootte d.m.v width:80% etc...
Ik ben bezig met een site. een combinatie van PHP met XHTML.
Logisch, maar ik dacht ik zet het er maar even bij.
Mijn indeling ziet er als volgt uit:
HTML:
<div>balk bovenin voor inloggen, tijd, taal selecteren dat soort dingen</div>
<div>header, logo van site</div>
<div> menu, dit is een horizontale balk </div>
<div>content dat wordt opgesplitst
<div>pagecontent, informatie over desbetreffende pagina</div>
<div>sidebar, dit is voor een poll, shoutbox en komt dus NAAST pagecontent in content te staan.</div>
</div>
MAAR
ik heb de achtergrond van die div ingesteld bij content (de overlappende div) deze verdwijnt dan ineens en ik zie alleen de borders van die div.
ik heb zitten denken om achtergrond dan toe te passen op de aparte divjes, maar dan krijg je weer dat als pagecontent groter is dan sidebar, deze achtergrond ook weer groter word en dus niet mooi op elkaar aansluit.
iemand een idee? of moet ik eventueel meer informatie geven d.m.v screenshots, css
bij voorbaat dank!
p.s. kan ik een site beter maken met standaard formaat ingedachte als 800x600 of een site die zich aanpast aan gebruikers schermgrootte d.m.v width:80% etc...
Laatst bewerkt: