• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indeling Toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenie0007

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Hallo,

Ik heb hier een toernooi indeling met formules etc. maar er moeten nog wat aanpassingen aan wat mij niet lukt.

1. Er staat nu 4 rondes met elk dezelfde wedstrijden in dezelfde volgorde. Al deze wedstrijden moeten gespeeld worden maar in een willekeurige volgorde waarbij iedereen na elkaar speelt. (Dus niet 3 partijen achter elkaar door eenzelfde speler bijv.)

2. Dit aantal rondes moeten er 7 worden (Dus er ontstaan dan minder wedstrijden per ronde)

Het probleem is dat er aan elke cell een formule gekoppeld zit die bij een bepaalde persoon hoort. Dit moet dus aan de persoon gekoppeld blijven!

Ik hoop dat iemand me kan helpen, en bij vragen zal ik altijd reageren!

Bijlagen

Bekijk dit eens.
Elke ronde is de volgorde van deelnemer nr gelijk. (A14:B34 is gelijk aan A37:B57 enz.)
Echter elke ronde heeft elke deelnemer een ander nr (L4: R10)
Nooit hoeft iemand 2x achter elkaar.
De max wachttijd is (1 maal) 5 wedstrijden maar dat heeft iedereen even vaak.

Bijlagen

Bedankt voor je hulp! De volgorde van wedstrijden zien er nu inderdaad goed uit! Alleen zou ik nu graag op jouw schema alleen de eerste 7 wedstrijden per ronde willen. Dus dan speelt iedereen 2x in een ronde. Alleen speelt iedereen dan elke ronde tegen dezelfde 2 mensen, en het is de bedoeling dat je tegen iedereen speelt, liefst zo even vaak als mogelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoeveel tijd zet er tussen de rondes ?
maakt het nog uit of pietje in ronde1 als eerste begint en in ronde 2 pietje weer als eerste begint?
of moet daar rekening mee gehouden worden?

Er zit een week tussen, maar dat is niet van belang denk ik? En het liefst heb ik niet dat steeds dezelfde begint. Graag afwisselen.

Laatst bewerkt door een moderator:
je schrijft:
Alleen zou ik nu graag op jouw schema alleen de eerste 7 wedstrijden per ronde willen
die heb je toch.
er is niets aan de oplossing van popipipo veranderd.
alleen wat kleuren toegevoegd voor de ronden.
een beetje aanpassen en je bent er.
succes

ps het is handiger om met 7 deelnemers per ronde om 6 wedstrijden in te plannen.
anders moeten er sommige mensen per ronde vaker spelen dan de anderen,
want je hebt als je met 7 mensen bent maar 6 tegenstanders.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Dit had ik nog niet gezien. Hoe kan ik deze ronden met kleuren veranderen in 7 verschillende rondes, en de overige verwijderen?

Ook lijkt het mij beter als er 4 wedstrijden per ronde worden gespeeld en dat er dus elke week 1 persoon twee keer speelt.

Als ik dit zelf probeer crashen de formules en de stand etc.

nog wat vragen

vraag (1) met 7 personen heb je uit en thuis 6*7= 42 wedstrijden te spelen
hoe je dat verdeeld maakt niet uit.
7 wedstrijden per ronde geeft dus 6 ronden (dan speelt ieder 2 wedstrijden per ronde).
6 wedstrijden per ronde geeft dus 7 ronden (dan speelt niet iedereen 2 wedstrijden per ronde).
4 wedstrijden per ronde geeft dus 10,5 ronden dus 11 ronden (dan speelt 1 persoon een wedstrijd per ronde meer).
3 wedstrijden per ronde geeft dus 14 ronden (dan speelt elke ronde iemand niet) handig als er af en toe iemand niet kan.
gaat het echt 4 wedstrijden per ronde worden? dus 11 ronden?

vraag(2) wil je perse je eigen formules blijven gebruiken? ik vind die van Willem wel handig.
als je dat wel wil is het handig als je ze absoluut maakt vb: maak van =A4 --> =$A$4

3 wedstrijden per ronde moet het dan maar worden.

Van formules heb ik geen verstand dus als er betere formules zijn die hetzelfde werken in de stand als nu, is dat ook prima.

Als iemand mij op dit moment direct kan helpen met bijv. Teamviewer zou dat ook goed zijn!

Laatst bewerkt:
als ik het zo zie dan speelt uit en thuis helemaal geen rol.
met 7 personen, om iedereen 1 maal tegen iedereen te laten spelen heb je maar 21 wedstrijden nodig. iedereen speelt dan 6 wedstrijden totaal.
maak zelf eerst een indeling zoals Willem dat heeft aangegeven.
verdeel dit over een aantal ronden. bv 7 ronden.
elke ronde speel je 3 wedstrijden. en eventueel een 4e als dat uit komt (rusttijd ed)
die laatste wedstrijd hoeft in de volgende ronden dan niet meer gespeeld te worden.
enz enz

maak zelf een opzetje en plaats het hier
die opzet met die ingewikkelde formules is echt niet nodig

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat dit kort en duidelijk is:

Iedereen moet elkaar 2 keer tegenkomen. Uit of thuis maakt niet uit. = 42 wedstrijden totaal = 3 wedstrijden per ronde = 14 ronden.
Iedereen moet 1 wedstrijd per ronde spelen, behalve 1 persoon.

Ik heb het graag wel in excel (met simpele formules?) zodat ik de scores in kan vullen en de stand automatisch wordt bijgewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan