indeling verkenner onder xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Hoe kan ik de indeling van de Windows verkenner zo veranderen dat hij ook elke keer als ik deze open er hetzelfde uitziet? Ik gebruik XP Prof.

Teun

Ik begrijp het niet helemaal, bedoel je dit?

Verkenner, extra, mapopties, weergave en dan op alle mappen toepassen?

Nou ik heb nu bijvoorbeeld als ik de verkenner open de C schijf en alle submappen geopend in het linker gedeelte. Ik wil dat niet ik wil standaard de G schijf geopend zien.

Teun

Ik zal eens zoeken, volgens mij kon dat met tweakxp

Bij mij is het overigens wel C die alle submappen laat zien.

Misschien dat dit werkt?

Als u Windows Verkenner start, verschijnt het Verkenner-scherm met in de linkerkolom al uw drives. Daarvan is de C-drive standaard geopend, dat wil zeggen, u ziet alle mappen van C:\. U kunt echter iedere willekeurige map de standaardmap laten zijn. Klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling van de Windows Verkenner en kies uit het snelmenu dat verschijnt voor Eigenschappen. Pas de opdrachtregel aan zodat er staat:
C:\windows\explorer.exe /n , /e , (schijf:\map)
[bijvoorbeeld; C:\Mijn documenten]
Hierbij vult u voor (schijf:\map) de gewenste locatie in. U laat de haakjes natuurlijk weg!
Als extra tip kan ik u aanraden om eerst een kopie van de originele snelkoppeling te maken en de elders op het bureaublad te plakken. Zo kunt u er gerust mee oefenen.
Klik vervolgens op OK om het dialoogvenster te sluiten

Ik kon het overigens alleen wijzigen bij start, programma's, bureau-accessoires, windows verkenner

Dan bij doel intikken: c:\windows\explorer.exe /n, /e, c:

Laatst bewerkt:
die regel bij doel moet zijn
%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,C:\ als je standaard in C geopend wit hebben.
Wil je nu een andere zoals jij D dan verander je de C in D

optie van tanja werkt inderdaad ook.
voordeel wat je met %SystemRoot% hebt is dat daadwerkelijk altijd verwezen wordt naar de windows installatie plek.

@ Teun, is het gelukt?

Zo ja, dan je vraag graag op opgelost zetten, dan hebben anderen ook wat aan die informatie:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan