indeling vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
314
Ik heb net vista op mijn nieuwe pc en het is wel echt even wennen zeker v oor een computerdummie zoals ik. :eek::eek:
Nu zit ik een beetje met de indeling binnen vista begrijp niet zo goed hoe het in elkaar zit.

Als ik druk op computer dan zie ik een c schijf, een d schij en mijn cd speler en ik zie daaronder nog bij overige een gedeelde map.
Wat moet ik met die laatste ?

Dan klik ik vervolgens op de c: schijf en dan zie ik o.a. eemn tab die heet gebruikers, moet deze zo heten ? Moet deze niet mijn naam krijgen ?
Als ik daar vervolgens op klik dan is er een map openbaar en een map die heet vista, onder die map vista zitten alle dingen die ik op een andere manier in een map met mijn eigen naam heb gezet, Zijn deze twee aan elkaar gelijk ? Waarom heet deze vista en niet mijn eigen naam?

Kan iemand me wat wegwijs maken ?
 
Het klopt volgens mij wel dat die ene map gebruikers heet. Dit is voor als je meerdere gebruikers op je computer hebt. Of de map die vista heet ook klopt dat weet ik niet. Maar ik denk dat de meeste mensen nog eerst moeten leren met de indelingen van vista.
 
Ik zou graag willen weten hoe bij jullie de indeling is en waar ik nu alles neer moet zetten
 
Ik heb even gekeken en dat de eerste map gebruikers heet dat klopt. Dit is als je meerdere gebruikers hebt dan kun je die in die map terug vinden.

Het klopt ook dat je een map openbaar hebt. Maar het klopt denk ik niet dat je een map hebt die vista heet. Ik heb hier wel een map die me gebruikersnaam heeft. Kan het zijn dat je perongeluk eerst als gebruikersnaam vista hebt gedaan en later hebt veranderd?
 
misschien heeft de persoon die hem voor me heeft geinstalleerd dat gedaan. Kan ik dat nog veranderen of niet ?
 
Ik denk het niet.
Zelf heb ik dit namelijk ook.
Ik heb me account tijdens het installeren gebruiker genoemt en later heb ik hier robin van gemaakt.
Maar de map heeft nog steens de naam gebruiker. Volgens mij kun je hem niet automatisch laten aanpassen.
Msschien dat je het wel handmatig kan doen maar dan moet je ook alle links erheen handmatig aanpassen denk ik.

Dit lijkt me niet zo heel verstandig. Als je het goed wilt hebben kun je misschien wel een nieuwe gebruiker aanmaken met de naam die je wilt hebben en het account waar je nu op zit verwijderen. Dan krijg je denk ik wel de goede naam in de map te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan