Index.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

presko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Hallo Allemaal

Heb veel problemen met het systeem. doordat index.dat bestanden niet van de harde schijf verwijderd kunnen worden.
Daardoor loopt vaak het systeem vast, wat weer veel ergenis oplevert.
Wie kan mij helpen om deze unmovables files toch van de schijf te wissen.
Of is hiervoor een progammatje om dit te doen.
Bij voorbaat zeer veel dank.

Kees

Waarom staat deze vraag in de Access sectie?

Maar goed, index.dat staat normaal gesproken in de cookies en temp internet files map en kan idd niet verwijderd worden.

Wat voor problemen zou je daar van krijgen?

Ik zou ook niet weten welke problemen daar uit moeten komen, hooguit dat iemand ziet welke pagina's op internet zijn bezocht.
Ze zijn wel te verwijderen:

Zie hier

Voor het feit dat bezochte websites in index.dat worden opgeslagen hoef je niet bang te zijn. Als je je tijdelijke internetbestanden verwijdert, zijn die url's ook uit je index.dat verdwenen. Je kunt dit controleren door het bestand naar een andere locatie te kopiëren en het daar met Wordpad te openen. (Voorwaarde is wel dat je alle Windows updates hebt geïnstalleerd en IE 6 gebruikt.)
Het bestand blijft echter nog wel heel groot. Die grootte kan oplopen tot enkele tientallen Mb's. Dit is gewoon een bug in Windows.
Om het bestand leeg te maken kun je het gratis programmaatje Spider hier downloaden. Versie 1.16 werkt ook onder Win XP.
Als je dit programma hebt uitgevoerd is je index.dat weer 32 kB groot.

Guus.

Laatst bewerkt:
Als je de verschillende index.dat bestanden bekijkt met indexdatSuite zul je verbaast zijn over wat er toch allemaal nog in blijft staan en NIET wordt verwijderd op de manier die GuusABC aangeeft.
Met indexdatSuite kun je die files namelijk ook bekijken en er staat volgens mij veel meer in dan Wordpad laat zien.
Er zijn namelijk meer index.dat files dan je denkt en dat progje laat ze allemaal zien.

je kunt ook gewoon onder een andere naam inloggen, dan kun je het bestand wel gewoon verwijderen (je moet dan volgens mij wel admin-rechten hebben)

Hallo,

Als je systeem op een fat partitie staat, kan je de index.dat bestanden(zijn er meerdere) wel verwijderen, als je even opstart met een bootflop. dan via dos gewoon deleten. Ze komen echter wel altijd weer terug.(Met dank aan Gates.) maar ze zijn dan wel weer even leeg.

Ook veel cleanprogramma's hebben wel een optie om de index.dat bestanden te legen (nullifyen??, of zoiets.)

MVG,

Mavaros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan