• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

INDEX en MATCH met verschillende kleiner / groter dan criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
113
Goedemorgen,
Tijdje geleden dat ik hier niet ben geweest:d

Graag zou ik in Excel een formule kunnen gebruiken waarbij een commissie wordt opgezocht op basis van gedraaide omzet in het vorige jaar en enkele andere criteria.

In de ene tab genaamd commissie staan de volgende kolommen : Commissie_structuur Jaar_Y-1 Omzet_Y-1 product A, B C etc

In de andere tab genaamd commissiestructuur staan de volgende kolommen : Commissie_structuur Product Com_Bedrag_Van Com_Bedrag_Tot Commissiepercentage


Het is de bedoeling in de tab commissie onder de productnaam het commissiepercentage uit de tab commissiestructuur weer te geven op basis van de criteria Commissie_structuur en Omzet_Y-1 (groter dan) en Omzet_Y-1 (kleiner dan). Het groter dan / kleiner een bepaald bedrag krijg ik niet in orde... Zie bijlage voor de opzet.

Iemand die kan helpen ?

Groeten.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 7
Probeer deze eens

Code:
=SOMPRODUCT((Commissiestructuur!$A$2:$A$8=$A2)*(Commissiestructuur!$B$2:$B$8=C$1)*(Commissiestructuur!$C$2:$C$8<=$B2)*(Commissiestructuur!$D$2:$D$8>=$B2)*(Commissiestructuur!$E$2:$E$8))
 
in de financiële sector wordt doorgaans niet afgerond op 1 cent ,
je krijgt dan rare uitkomsten als he omzet bvb € 7.500,005 is. dit bedrag valt in niemandsland en dan krijg je een percentage van 0
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan