• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index en vergelijken met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwitje

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2018
Goedenavond allemaal,

Ik moet meerdere voorwaarden vergelijken met een tabel als deze aan de voorwaarden voldoet dan moet het de juiste gegevens retourneren. Ik kom niet verder in de vergelijking met 2 voorwaarden. Bij de 3e voorwaarde gaat het fout. Als Ja moet deze een controle op naam en =JA uitvoeren en het resultaat van een cel weergeven of de som van 2 cellen. Indien onjuist moet het niet mogelijk oid weergeven.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. In de bijlage heb ik een fictief voorbeeld bijgesloten.

Alvast dank voor jullie hulp.

Gr. Erwin.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verdiep je eens in de functie:
Code:
=DBLEZEN(....

Opgelost

Beste Harry,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik was niet bekend met die functie en heb me er in verdiept. Op de manier hoe mijn database werd opgebouwd kreeg in niet de juiste oplossing. Het is uiteindelijk met wijzigingen in mijn tabel en een extra voorwaarde aan de INDEX functie gelukt. De ALS functie kon ik laten vallen.

Met vriendelijke groet,
Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan