• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index en vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

druijtshap

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2019
Zit met een probleem.
Heb in Blad 1 van Bestand Test Matrix de volgende formule geplaatst
=INDEX('[Standaards.xls]CO matrix CLUS'!$AP$7:$BU$38;VERGELIJKEN($B56;'[Standaards.xls]CO matrix CLUS'!$AP$8:$AP$38;0);VERGELIJKEN(BE$2;'[Standaards.xls]CO matrix CLUS'!$AQ$7:$BU$7;0))

Echter wanneer ik alles nakijk dan lijkt het erop dat er iets verschuift want hij geeft niet de resultaten uit bestand Standaards blad CO Matrix CLUS de juiste resultaten, lijkt er op dat er iets verschuift.

Wie weet de oplossing?

Ik zou sowieso niet op die manier gegevens uit een ander bestand ophalen, dat is tamelijk traag. Beter is om de gehele tabel binnen te halen in je doelbestand, bijvoorbeeld met Gegevens, Gegevens ophalen, Uit bestand.
Verder zou ik de VERGELIJKEN formules eens in een aparte hulp-rij en een aparte hulp-kolom plaatsen. Zoals je formule nu werkt herhaal je de VERGELIJKEN bepalingen telkens (per rij in je tabel zoek je dus 'tig keer dezelfde kolom in je bron en andersom).

Code:
=INDEX('[Standaards.xls]CO matrix CLUS'!$AP$7:$BU$38;VERGELIJKEN($B56;'[Standaards.xls]CO matrix CLUS'!$AP$7:$AP$38;0);VERGELIJKEN(BE$2;'[Standaards.xls]CO matrix CLUS'!$AP$7:$BU$7;0))

probeer het eens met deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan