• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index en vergelijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Beste mensen,

Zie bijgevoegd voorbeeld. (ik heb even honderden rijen en kolommen wegggelaten)
In het blad Totaaloveroverzicht zie je in het groen de orders (C5:F5) en in kolom A de artikelcodes

De ordercodes zie je ook in blad Detail in kolom E
De artikelcodes in kolom F

Nu wil ik in blad Totaaloverzicht per Ordercode de hoeveelheid weten per artikel. Die staat in kolom L in blad Detail

Voorbeeld:
Order AO210002546 en artikelcode A1030158
Dan moet in cel C10 van blad Totaaloverzicht de waarde 6.879,37 komen... (zie ook de gekleurde cellen in Detail) en in cel C11 de waarde 6.967,73

Ik heb gestoeid met INDEX en VERGELIJKEN, maar kom er niet uit.

Wie wil helpen?

Dank,

Jos

Bijlagen

Deze voor C6 (Kun je doortrekken naar rechts en onder naar behoefte):
Code:
=SOMMEN.ALS(Tabel1[Hoeveelheid];Tabel1[Aankooporder];C$5;Tabel1[Artikelnummer];$A6)
Persoonlijk zou ik gebruik maken van de mogelijkheden van Excel en een draaitabel gebruiken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas werkt dit niet. Als ik naar rechts kopieer dan pakt ie kolom Company bijvoorbeeld.
Alles verschuift.
Ook naar onderen toe. Ik kan ook niks vastzetten met $

groeten,
Jos

Met die vervelende eigenschap van gestructureerde tabellen had ik inderdaad even geen rekening gehouden... :o (PS met een draaitabel heb je dat soort problemen niet).

Zo dan?
Code:
=SOMMEN.ALS(Detail!L$2:L$1000;Detail!$E$2:$E$1000;C$5;Detail!$F$2:$F$1000;$A6)

Geweldig Alex!

Dit is 'm :thumb:

Je had alleen in de fromule die L kolom niet vastgezet, dus die ging ook verschuiven. Klein detail:D

Dank,

Jos

Haast denk ik... dan komen er wat slordigheidjes in.

Maar goed, uiteindelijk gelukt. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan