• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index en vergelijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snulk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Beste mensen, ik kom er niet meer uit en heb jullie hulp nodig :)

Een klant van mij wil in bijgevoegd bestand (veel kolommen verwijdert, daardoor beetje gek) op grond van kolom LDW (kolom C) en postcode (kolom H) zoeken in het tabblad GOBO.
Nu dacht ik: dat kan alleen maar met INDEX en VERGELIJKEN
Als een combinatie niet gevonden wordt moet er een X verscxhijnen, dus ALS functie.

Ik zit erg met het gebied wat ik moet selecteren voor zowel INDEX als VERGELIJKEN... wellicht gaat daar wat fout.
T/m postcode 13 gaat het goed, daarna niet en vanaf 22 weer wel.

Ik begrijp het niet meer.

Dank alvast!

PS: bestaat er in 365 inmiddels een simpelere oplossing?

Jos

Bijlagen

Rij 1 op werkblad GOBO bevat hier en daar getallen die opgeslagen zijn als tekst, zie de groene driehoekjes in de betreffende cellen, maak daar getallen van. Selecteer de cellen D1 + E1 en sleep het groene puntje maar rechts.

Wat een geweldige oplossing!!! Dit valt toch absoluut niet op? Bovendien heb ik geen groene driehoekjes. Mijn controle voor getallen of tekst is vaak dat ik de getallen selecteer en dan zie ik in statusbalk gemiddelde enz. maar inderdaad vanaf 14 zie ik dan alleen aantal staan.
Hoe kun je nog meer zien dat het om getallen of tekst gaat? Bij celeigenschappen zijn ze gelijk

Klik in Excel op Bestand, helemaal onderaan op Opties, Selecteer Formules.
Vink aan: Getallen die zijn opgemaakt als tekst of worden voorafgegaan door een apostrof.

1706892427229.png
Dan zie je de "groene driehoekjes", maar wellicht is er al eens gekozen voor "Fout negeren", dan blijft de fout bestaan maar zie je geen "groene driehoekjes" meer.

1706892901139.png
Ik had deze uit staan! Nu zie ik het wel. Nogmaals dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan