index.html problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvos2506

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
als ik mijn index.html upload naar httpdocs die helemaal leeg is en ik ga dan naar mijn site maar dan zie ik allemaal legevakjes van mijn index.html
in httpdocs staat niks behalve index.html alsjeblieft help mij!!!!!!

Je zal toch echt al het spul wat je in de index.html gebruikt hebt erook bij moeten zetten. Bijvoorbeeld je header, achtergrond, css...

Je zal toch echt al het spul wat je in de index.html gebruikt hebt erook bij moeten zetten. Bijvoorbeeld je header, achtergrond, css...

ja maar hoe doe ik dat van iedere pixel een plaatje maken of van ieder knopje ofzo waar van en hoe doe ik dat ik heb phtoshop en dreamweaver kweet tis een beginners vraag

alss je je site hebt laten opslaan naar een bepaalde map, kopieer dan alles wat er in die map staat naar je ftp server.

gelukt!!!!!

ik had in 1nekeer een map images op mijn bureau blad met alle dingen geupload met file zilla en tadaa!!!!
www.outsidegamers.nl
maar nu is ie heel klein ho ekan ik het groter maken en hoe kan ik doen als je op home cheats mods of hacks klikt dat je dan naar een andere pagina gaat en hoe ik tekst toe kan voegen :S graag antw

Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens een beetje normaal nederlands te typen voordat je vragen gaat stellen, want zo heeft niemand er wat aan natuurlijk. Kijk eens op verschillende tutorial websites om aan je antwoorden te komen.

http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php

Hier staan verschillende instructies voor een basiswebsite.

mvg,

perry

Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens een beetje normaal nederlands te typen voordat je vragen gaat stellen, want zo heeft niemand er wat aan natuurlijk. Kijk eens op verschillende tutorial websites om aan je antwoorden te komen.

http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php

Hier staan verschillende instructies voor een basiswebsite.

mvg,

perry
oké ik snap het nu maar,weet u ook hoe ik mijn website ''liquid'' kan maken?
Zodat h op elke afmeting past.

Dit kan door de gewenste breedtes op te geven in percentages in plaats van pixels. Maar, bij een ontwerp op basis van tabellen, wat je nu hebt, is dat erg omslachtig. Ik raad je aan eerst even wat leeswerk te verrichten. Op http://www.web-garden.be/ kun je een aantal goede, Nederlandstalige, handleidingen vinden voor het maken van websites. Ik moet er wel bij zeggen dat het niet specifiek over Dreamweaver gaat, maar om een beetje greep te krijgen op de onderliggende code is het zeker handig om te lezen.
(deze is trouwens ook erg goed, maar wel in het Engels)

Oh ja, hier kun je voorbeelden vinden van sites met een flexibel ontwerp.

EDIT: Overigens, de site waar perryL naar linkt raad tabellen aan voor het bouwen van sites, dat is géén goed idee en wordt al zo'n tien jaar afgeraden. Het vreemde is dat op die site staat dat "Ook de pagina die je nu bekijkt is opgebouwd uit verschillende tabellen.", maar dat is niet het geval. Het lijkt alsof ze een oude tekst één op één op een nieuwe site hebben overgenomen.

Laatst bewerkt:
Dit kan door de gewenste breedtes op te geven in percentages in plaats van pixels. Maar, bij een ontwerp op basis van tabellen, wat je nu hebt, is dat erg omslachtig. Ik raad je aan eerst even wat leeswerk te verrichten. Op http://www.web-garden.be/ kun je een aantal goede, Nederlandstalige, handleidingen vinden voor het maken van websites. Ik moet er wel bij zeggen dat het niet specifiek over Dreamweaver gaat, maar om een beetje greep te krijgen op de onderliggende code is het zeker handig om te lezen.
(deze is trouwens ook erg goed, maar wel in het Engels)

Oh ja, hier kun je voorbeelden vinden van sites met een flexibel ontwerp.

EDIT: Overigens, de site waar perryL naar linkt raad tabellen aan voor het bouwen van sites, dat is géén goed idee en wordt al zo'n tien jaar afgeraden. Het vreemde is dat op die site staat dat "Ook de pagina die je nu bekijkt is opgebouwd uit verschillende tabellen.", maar dat is niet het geval. Het lijkt alsof ze een oude tekst één op één op een nieuwe site hebben overgenomen.
echt bedankt !!! maar ik vat hem maar niet is het veel werk?
want ik heb geen enig idee hoe het moet kunt u het?
anders zou u mijn html fluid maken?

echt bedankt !!! maar ik vat hem maar niet is het veel werk?
want ik heb geen enig idee hoe het moet kunt u het?
anders zou u mijn html fluid maken?
Veel werk? Voor de basis valt dat wel mee, als je zelf een site wilt bouwen dan moet je daar wat tijd in steken, dat geldt voor alles. Het zou trouwens best kunnen dat er binnen dreamweaver een manier bestaat om automatisch een flexibel ontwerp te krijgen, daar kan ik je niet mee helpen. Op het moment heb ik niet de tijd om handmatig een ontwerp voor je in elkaar te draaien ben ik bang.

Is er een specifiek iets dat je niet begrijpt aan wat er op die sites staat?

Veel werk? Voor de basis valt dat wel mee, als je zelf een site wilt bouwen dan moet je daar wat tijd in steken, dat geldt voor alles. Het zou trouwens best kunnen dat er binnen dreamweaver een manier bestaat om automatisch een flexibel ontwerp te krijgen, daar kan ik je niet mee helpen. Op het moment heb ik niet de tijd om handmatig een ontwerp voor je in elkaar te draaien ben ik bang.

Is er een specifiek iets dat je niet begrijpt aan wat er op die sites staat?

ja alles :P
maar ik moet dus een style.css maken wat moet daar precies in?
stel dat mijn header dus de naam outsidegamers die je ziet op mijn website als die nou outsidegamers.nl heet
moet ik dan in de css outsidegamers.nl max width 80% ofzo ik snap er niks van het spijt me

Groet
Jan Vos

ja alles :P
maar ik moet dus een style.css maken wat moet daar precies in?
stel dat mijn header dus de naam outsidegamers die je ziet op mijn website als die nou outsidegamers.nl heet
moet ik dan in de css outsidegamers.nl max width 80% ofzo ik snap er niks van het spijt me
Grof samengevat, in je HTML bestand stop je de inhoud van de site, daarin komen tekst, plaatjes (behalve achtergrond) en tabellen. Met het CSS bestand geef je dan vorm aan de site, daarin wordt bepaald wat welke kleur heeft, hoe groot elementen moeten zijn en waar ze moeten staan. Als jij wilt dat jouw site 80% van het browservenster inneemt en in het midden staat dan zou je inderdaad in de CSS iets zetten als
body{
width:80%;
margin:0 auto;
}

Laatst bewerkt:
Grof samengevat, in je HTML bestand stop je de inhoud van de site, daarin komen tekst, plaatjes (behalve achtergrond) en tabellen. Met het CSS bestand geef je dan vorm aan de site, daarin wordt bepaald wat welke kleur heeft, hoe groot elementen moeten zijn en waar ze moeten staan. Als jij wilt dat jouw site 80% van het browservenster inneemt en in het midden staat dan zou je inderdaad in de CSS iets zetten als
html{
width:80%;
margin:0 auto;
}
kan ik die code gewoon in style.css plakken want dat is juist wat ik wil
BEDANKT!

kan ik die code gewoon in style.css plakken want dat is juist wat ik wil
BEDANKT!
heh, nee, ik ben bang dat het net niet zo simpel is. Sites opgebouwd uit tabellen schalen nu eenmaal niet zo mooi. Ik heb hier in dit onderwerp een ontwerp in elkaar geklopt voor een site met een soortgelijke indeling. (CSS en HTML staan daar in één bestand omdat dat voor op het forum even makkelijker was). Misschien dat je daar, en aan de daaropvolgende posts van o.a. Goeroeboeroe iets aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan