Index.html (raar..)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Tot voor kort hoefde ik alleen www.jeetee.nl op te roepen en hopla, kwam de hoofdpagina tevoorschijn. Index.html is immers de default,
maar nu...??

Moet ik iedere keer index.html toevoegen, alleen domeinnaam.nl, gebeurt er niente nada.

Waar ligt dit aan?
:(

je typt "Index.html" met een hoofdletter. Is dit bewust? Reden dat ik het vraag is dat veel hosting platformen draaien op Linux. Deze is hoofdletter gevoelig. Oftewel bestaat "index.html" nog wel?

Heb je wellicht je .htaccess bestand verwijderd/aangepast?

Het gaat niet om de hoofdletters mensen, het gaat erom dat je als je naar jeetee.nl gaat niets te zien krijgt, om de site te zien moet je echt jeetee.nl/index.html intikken.

Gaat idd om index.html die ik verplicht moet invoeren.

Nu noem je .htaccess bestand. Verwijderd of aangepast, zou kunnen dat ik iets heb gedaan, zonder precies te weten wat ik aan het doen was dus op de server van mijn ruimte bij de hoster.
Heb wel een mail gestuurd naar de hoster hoe het nu precies zit.

Moet wel bekennen dat ik laatste tijd wat gerommeld heb met Joomla en andere apps, maar daar mag het toch niet aan liggen?

Heb je wellicht je .htaccess bestand verwijderd/aangepast?

Het gaat niet om de hoofdletters mensen, het gaat erom dat je als je naar jeetee.nl gaat niets te zien krijgt, om de site te zien moet je echt jeetee.nl/index.html intikken.

Kun je misschien enige instellingen resetten of terugzetten op de zogenaamde fabrieksinstellingen?

Moet wel bekennen dat ik laatste tijd wat gerommeld heb met Joomla en andere apps, maar daar mag het toch niet aan liggen?
Waarom niet? Als je joomla in dezelfde map als je huidige site hebt geïnstalleerd heb je goede kans dat het .htaccess bestand van joomla over je eigen bestand heen is gegaan. Dat bestand zorgt ervoor dat een bezoeker direct naar index.html wordt verwezen. Als je al contact heb opgenomen met je host nem ik aan dat zij het originele bestand wel kunnen herstellen.

Op zoek naar het omslagpunt:
  • Wanneer moest je voor het eerst die index.html erbij tikken?
    En weet je nog wat je vlak daarvoor aan de site veranderd had? - Misschien kan je dat weer terug veranderen.
  • En/of: maak je ook back-ups voordat je iets gaat veranderen op de server, en kan je die terugzetten?
Terzijde: met www.jeetee.nl/index.php komt er géén "Pagina bestaat niet", maar net zoals bij de kale www.jeetee.nl een lege witte pagina. Wat staat er aan php-code in die index.php?
En heb je het .htaccess bestand waar Naarling het over had, al eens bekeken?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Ah, kruispost met hr. Naarling[/edit]

Ok mensen, ik kom er nog op terug.

Heb wel in de filemanager gekeken bij mijn host. Ik zou daar iets moeten veranderen in mss in 1 van de bestanden, maar durf nu al helemaal niet.

En wacht ook ff reactie van de helpdesk af.

Dank iig voor het meedenken.
:thumb:

Over dat htaccess bestand: heb hem alleen bekeken, tekst ervan zal ik copieren en hier evt plakken. Maa niet nu, ga nu naar bed. Nogmaals thx.

Laatst bewerkt:
Opgelost...!

:D Had een vermoeden, maar door de helpdesk idd bevestigd, ik had een index.php meelopen in dezelfde map/directory. Schijnt altijd voorrang te hebben. Heb deze niet verwijderd, maar renamed, want ik zal hem niet voor niets gemaakt hebben.

Ok guys, thanks! :thumb:

:D Had een vermoeden, maar door de helpdesk idd bevestigd, ik had een index.php meelopen in dezelfde map/directory. Schijnt altijd voorrang te hebben. Heb deze niet verwijderd, maar renamed, want ik zal hem niet voor niets gemaakt hebben.

Ok guys, thanks! :thumb:
Dat was wel een hele makkelijke.
Dat iedereen dat over het hoofd gezien heeft...

htacess

Ok mensen, ben allang blij dat het opgelost is. :d

Maar ik kwam de kreet htaccess hier paar keer tegen, heb er ooit eentje gemaakt bij
een andere hoster om een pagina te redirecten. Werkte prima.

Maar aangezien ik met Joomla bezig ben, lijkt me dat ik hier alert op moet zijn.
Binnen Helpmij heb ik hierover een aparte draad lopen.

Zocht even het hoe en wat en vond deze:

http://www.websitesupporters.com/he...-eigenlijk-en-wat-kun-je-er-allemaal-mee.html

:)

Zou je de vraag dan op opgelost willen zetten, dan hebben andere mensen hier hoogst waarschijnlijk ook iets aan als ze dit lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan