• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index macth opmaak meenemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeilo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Is deze vraag stelling wel duidelijk?

Morning,

Ik heb een index match formule, en ben op zoek naar een manier om de aanpassingen die ik in mn index maak elke maand, een kleur tegeven en dat deze ook in mn match ook zichtbaar is wat er is veranderd.

dank,
Yuri

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het niet een kwestie van een voorwaardelijke opmaak die controleert of de C en L kolom met elkaar overeenkomen en zoniet, de waarde van de L-kolom in een andere kleur weergeeft?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

sorry voor mijn uitleg, maar ik bedoel iets anders.

ik heb een sheet met meerdere tabbladen.
indien mijn inkoop tarieven varanderen, pas ik dit aan in mijn INDEX (tab blab inkoop) en wordt dit automatisch in alle tab bladen bij alle klanten in de MATCH mee veranderd.
nu zoek ik een manier om de opmaak dit ík geen in mijn INDEX ook automatische te kopieeren naar alle tab bladen in de match kolommen.

dus in het voorbeeld sheetje heeft een verandering plaats gevonden in de index (inkoop)
de klanten krijgen in februari een update met de aanpassingen.
Ik heb nu een extra kolom gemaakt in de inkoop om duidelijk te maken wat ik bedoel, maar ik zoek dus een manier om "opmaak" aanpassingen te maken in mijn index en deze in alle sheets mee neemt zoals mn aanpassingen in de getallen.

t.o.v. Januari is er in februari is er 1 tarief veranderd in de bron data en zou dus in het blad februari rood moeten zijn .

Bijlagen

Misschien is dit iets voor je.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
If MsgBox("Wil je updaten?", vbYesNo, "Wel of niet ") = vbYes Then
  Dim cl As Range
   i = 4
With Sheets("Bron Data, de INDEX")
   For Each cl In Range("C3:C23")
     cl.Font.ColorIndex = xlColorIndexAutomatic
       If cl.Value <> .Cells(i, 6).Value Then
         cl.Font.ColorIndex = 3
          cl.Value = .Cells(i, 6).Value
       End If
     i = i + 1
   Next
  End With
 End If
End Sub

Bijlagen

Wow,. JA!! dit is precies wat ik bedoel!!

Maar uhh,. dit is geen macro.. hoe uuh heb je dit gedaan?
kan je me een voorzetje geven waar ik moet zoeken?

THX !!

Mooi om te vernemen.

Het is wel een macro.
Via Alt+F11 kom je in het VBA-Editor.
Dubbelklik aan de linkerkant op blad Februari, en zie de code in het grote witte vlak.
Om terug te keren naar Excel; Alt+Q of Alt+F11.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan