• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index maken voor namen lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo1976

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2019
wie kan mij helpen ik wil op tabblad 1 (heb ik de naam index gegeven) een hyperlink plaatsen naar diverse sheets voor namenlijst 2e tablad is a 3e b enz nu is dat gelukt maar als ik een rij of een cel invoeg gaat de hyperlink niet mee hoe kan ik de hyperlink koppelen aan de naam (onder de namen staan wat tabellen met gegevens ) of is er een manier dmv formule om snel een index te maken. Ik heb alleen excel basis kennis dus kom er zelf helaas niet uit

typ een a of b in een cel > rechtermuisknop > hyperlink > plaats in dit document > kies een blad.
Je kan gewoon rijen invoegen.

werkt op de eerste index pagina ja maar niet als ik een rij invoeg op de pagina's erna

Dit schreeuwt weer om een representatief VOORBEELD-bestand (Excel) om gokwerk uit te sluiten.

ok op de indexpagina werkt het maar niet bij tabblad a. Als ik daar een nieuwe naam met tabellen invoeg gaat de link niet mee met de naam dus bv bij de index staat anouk en ik voeg de hyperlink toe in t tabblad a waar ook de naam anouk staat met tabellen maar ik wil amber er tussen voegen dan is de link in de index pagina niet meer gekoppeld aan de cel waar anouk kwa naam in staat

Nogmaals: zie post #4. Bovenstaande is nietszeggend zonder voorbeeld.

Ga naar Menu Formules → Namen Bepalen → Zet in het vak bovenaan: Anouk, Verwijst naar: tik de cel aan van het ander blad en druk OK.

In blad Index zet je de formule:
Code:
=HYPERLINK("#Anouk";"klik")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan