• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index Match functie met opzoeken van prijzen in staffels

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrElf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2016
Hallo,

ik wil een match-index functie maken waarbij de bijbehorende staffelprijs moet worden opgezocht in een tabel. Zie hiervoor het bestand in de bijlage. De bovenste tabel bevat de data, de onderste tabel de waarden die op basis van de argumenten moet worden opgezocht. De bedoeling is dat obv het aantal de bijbehorende staffelprijs wordt opgezocht waarbij het minimum aantal de staffelprijs bepaalt. Bij een aantal onder de laagste staffel geldt de prijs vanaf de eerste staffel.

Alvast dank,
Tom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Doe eens de test :

Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$25=$K30)*($G$2:$G$25=$M30)*($I$2:$I$25))

Perfect, dit werkt voor de regels waarbij een minimumstaffel is gevuld. De regels waarvoor deze niet is gevuld, bijv. 200 waarbij deze de prijs uit de eerste staffel moet ophalen (500), werkt nog niet. Is dit met een if statement op de eoa manier op te lossen?

Dank alvast!

Voldoet deze dan?
Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$25=$K4)*($G$2:$G$25=ALS($L4>$M4;MIN($L4:$M4);MAX($L4;$M4)))*($I$2:$I$25))

Deze formule stond op rij 4 !!

De formule werkt perfect, bedankt! Ik loop nu echter wel tegen een klein ander probleempje aan. In de voorbeeldtabel heb ik de staffels als waarden hard ingegeven in de cellen M30 t/m M33, dit werkt in mijn originele sheet iets anders. Zie de bijlage Voorbeeld.xlsx, in de sheet heb ik in de cel uitgelegd wat de bedoeling is. Ik ben benieuwd of het lukt deze formule te bedenken...

Dank alvast!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan