• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index-Match inclusief hyperlink

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arito
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Hoi,

Ik wil een index-match formule hebben, maar dan dat de gevonden waarden inclusief hyperlink wordt gekopieerd. Is dit mogelijk?

Als dat niet via index-match mogelijk is, is het dan via een macro mogelijk om de index-match na te bootsen en de gehele cel te kopieren?

Bijvoorbeeld (zie voorbeeld):

In dit bestand wil ik dat in cel D1 ook de hyperlink uit cel B2 weergegeven wordt. Als er "B" wordt ingevuld in C1 zou er de hyperlink uit cel B4 moeten komen te staan. In de werkelijk sheet staan de te zoeken gegevens (tabel A:B uit het voorbeeld) in een ander document, mocht dat nog uitmaken.

Alvast bedankt

Bijlagen

Dat gaat niet zonder VBA.

Hier voorbeeldcode die jou op weg zet:

Code:
Sub linkopzoeken()

On Error Resume Next

MsgBox Columns(1).Find(Range("C1"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues).Offset(, 1).Hyperlinks(1).Address

End Sub

Wigi

Hoi,

Bedankt voor de code. Het is me echter nog niet gelukt om via deze code de cel D1 daadwerkelijk te hyperlinken. Dus dat ik naar dat web adres ga als ik op D1 klik. Heb je een idee hoe dit zou kunnen?

Deze code zet de hyperlink:

Code:
Sub linkopzoeken()

On Error Resume Next

Range("D1").Hyperlinks.Add _
        Range("D1"), Columns(1).Find(Range("C1"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues).Offset(, 1).Hyperlinks(1).Address

End Sub

Wigi

Werkt prima! Bedankt.

Aanpassing: Nog een vraagje. Ik er nu een aantal achter elkaar gelinked zoals hieronder:

HTML:
 Range("O5").hyperlinks.Add _
        Range("O5"), Columns(30).Find(Range("K5"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues).Offset(, 1).hyperlinks(1).Address

Range("O6").hyperlinks.Add _
        Range("O6"), Columns(30).Find(Range("K6"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues).Offset(, 1).hyperlinks(1).Address

Range("O7").hyperlinks.Add _
        Range("O7"), Columns(30).Find(Range("K7"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues).Offset(, 1).hyperlinks(1).Address

Dit gaat nog wel iets langer door. Weet je toevallig hoe dit makkelijker kan?

Laatst bewerkt:
Maak dan een lus doorheen de cellen die je nodig hebt (O5:O7)

De cel in kolom K kan je dan middels een Offset bepalen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan