• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index met vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KURTB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2020
Hoi,

Ik heb een aantal artikelen waaraan ik een link naar fotobestanden wil koppelen.
De naam van de fotobestanden heb ik van windows naar excel kunnen kopiëren, maar als er meerdere foto's onder een map staan staan kom ik in de problemen met de vergelijking (de zoekwaarde) in de indexfunctie .
Het systeem ID is uniek, maar de fotobestanden zijn van toepassing voor meerdere systeem ID's. De zoekwaarde van de vergelijking mag dus maar een aantal rijen vastgezet worden.

Is er er andere formule die ik kan gebruiken?

Van VBA heb ik geen kennis, en aangezien er honderden artikelen in het systeem staan zou ik graag een formule gebruiken die ik kan doortrekken.

grtn Kurt

Bijlagen

"Het systeem ID is uniek, maar de fotobestanden zijn van toepassing voor meerdere systeem ID's."
Het systeem-ID is dus NIET uniek.

Maar ok, geeft dit misschien de gewenste resultaten (voor E2 en dan verder naar onder trekken)?
Code:
=INDEX($I$2:$I$8;VERGELIJKEN(ZOEKEN("x";$A$2:$A2;$B$2:B2);$N$2:$N$8;0))

Laatst bewerkt:
AlexCEL, bedankt voor uw reactie, maar dat geeft helaas niet nog niet het gewenste resultaat.

Bvb. Het model "Rok-Suzan-Structure-Cotton-Rose" is beschikbaar in 4 maten (S tot XL; rij2 tem rij5). Voor elke combinatie maakt het systeem een systeem ID (210000014368 tem 210000014371; kolom B).
Er zijn drie foto's beschikbaar van dit model (C-SUZAN-STRUCTURE-COTTON-ROSE-6838.png; B-SUZAN-LYOCELL-LILA-6820.png; M-DEE-LEOPARD-MINT-6834.png; in kolom I). In windows is er een map 210000014368 (aangemaakt in kolom N) waar al deze bestanden in staan. De bestandsnamen van deze map moeten onder elkaar worden geplaatst in kolom E.

Kan AGGREGAAT mss een oplossing bieden?

Welke Excel versie gebruik je?

Je kan het doen met een hulpkolom
Wel dien je gebruik te maken van Names. (zie foto) Doe dat voor iedere map.

Gebruik in de kolom F deze formule en trek door tot maat XL.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Filelist1;RIJ(A1));"")

In het bestand wordt een en ander duidelijker. Let op, pas even het pad aan naar jouw pad.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan