index.php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metaldamnn

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Hallo
Ik heb een probleem. Ik heb een leuke beginpagina gemaakt met Welcome on my site. Als ik deze nu index.html noem dan verschijnt hij niet. Haal ik index.php weg dan doet ie het wel. Hoe zou ik het moeten aanpakken. Wat ik dus wil is een beginpagina ( die heb ik al ) en als je dar op de foto klikt komje dan op mijn site.
Iemand een idee?

Dus als ik het goed begrijp heb je 2 bestanden : index.html en index.php?

Het lijkt erop dat je host index.php als eerste aanspreekt.. kan je index.php ook index2.php noemen?

Mocht bovenstaande niet het geval zijn stel je vraag dan even iets duidelijker, ik moest hem 3 keer overlezen voor ik er iets van begreep.

Ja dat kan. Maar kan je bijvoorbeeld een file zo instellen dat eerst index.html wordt aangesproken ipv index.php?

Geplaatst door Metaldamnn
Ja dat kan. Maar kan je bijvoorbeeld een file zo instellen dat eerst index.html wordt aangesproken ipv index.php?

Ik neem niet aan dat je een eigen webserver hebt? Mocht dit wel het geval zijn dan kan je dit gewoon wijzigen in het configuratie bestand.

Maar als je gewoon je website ergens op een server hebt staan van je provider o.i.d dan kan je daar helaas niks aan veranderen.

Hoi,

Als je op de server gebruik mag maken van een .htaccess bestand kan je dit ook veranderen:

Maak daarvoor een .htaccess bestand aan en zet daarin:
'DirectoryIndex naam.html'
waarbij 'naam.html' de naam is van het bestand dat je wilt laden.

http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess6.shtml

Succes :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan