• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

index van dump Bill of materials converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob14

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
ik ben op zoek naar macro die het volgende automatisch kan regelen.

van uit een document beheer systeem kan ik een dump naar excel krijgen.
De dump in excel die zit er zo uit:
A B
1 hoofdassy blabla
2 sub assembly
3 part 1
3 part 2
2 sub assembly
3 part 3

ik zoek een macro die het volgende kan maken in de cel naast de index:

1 1
2 1.1
3 1.1.1
3 1.1.2
2 1.2
3 1.2.1

Wij kunnen bom maken tot 8 niveaus diep. Doel van de macro is dat we eenvoudiger kunnen sorteren

Ik heb geen idee om te beginnen, wie kan mij op weg helpen. Of wie heeft zo iets eerder gemaakt.

groet Bob

Met een macro kan ik je niet helpen, maar voor het voorbeeld uit post #1 kun je met een formule uit de voeten.

Bijlagen

@WHER: chapeau, maar dit gaat niet goed zodra je op de volgende regel een 4 "sub sub assembly" zet. Ik denk dat bob14 beter een voorbeeldbestandje kan uploaden tot en met niveau 8.
Richard

Inderdaad, de formule was specifiek op het gegeven voorbeeld afgestemd, waar 3 het maximum was.
Een oplossing tot 8 diep met formules is een ander paar mouwen.

Ik zal morgen een deel uploaden als voorbeeld. Maar alvast bedankt voor jullie meedenken!!

Hierbij mijn file: Bekijk bijlage test_dump-21-04.xlsx

Ik heb heel wat regels verwijderd om het overzichtelijk te maken (500-900 regels is geen uit zondering).

BOB

Laatst bewerkt:
het werkt

Beste Wher

Bedankt dit werkt voortreffelijk.! Het is een beetje code, ik zal er eens induiken om te kijken of ik het zelf zou snappen.

Bob

Laatst bewerkt:
Laat je niet afschrikken door de lengte van de formule, het is eigenlijk een korte formule die 8 keer herhaald wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan