• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index/vergelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn156

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Ik ben aan het 'spelen' met index icm vergelijken: twee bladen met naam en geboortedatum. De bedoeling is om een 1 te geven als de naam icm de achternaam gelijk is in het linker als in het rechterdeel. Is dit niet het geval dan een 0.

Nu dacht ik dit te kunnen oplossen door index en vergelijken maar ik krijg wisselende uitkomsten. Heb ik nu de verkeerde formule gekozen of Bekijk bijlage Probeersel index vergelijk.xlsxvoer ik de formule verkeerd uit? In de bijlage mijn probeersels met antwoorden.

Zou het met deze lukken?

Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN(H2;B:C;2;0)=VERT.ZOEKEN(H2;F:G;2;0);1;0)

met in H2 de naam !!

ik moet wat duidelijker zijn: het gaat om de combinatie achternaam en geboortedatum. Op deze manier wordt de geboortedatum er niet bij betrokken.

Je kunt vragen stellen over een bepaalde oplossing maar je kunt niet een oplossing afwijzen als je niet de formule begrijpt.

Mijn formule doet precies hetzelfde: vergelijken naam/datum met naam/datum.

Dus weet ik niet waar jij dat haalt:
"Op deze manier wordt de geboortedatum er niet bij betrokken."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan