• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index+Vergelijken+Als functie combineren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliss

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Goedendag,

ik wil graag weten of het mogelijk is om de index+vergelijken functie te combineren met een als functie. ik heb namelijk leeftijden met de index + vergelijken functie gekoppeld aan een percentage. dat werkt allemaal correct. nu wil ik als de waarde, dus leeftijd, onder de 18 is dat er geen percentage uit komt maar een opmerking. als ik de ALS functie probeer te combineren met bovenstaande dan werkt de hele formule niet meer..

alvast bedankt.

Kan je de formule of bestand (zonder gevoelige informatie) bijsluiten?
Dat werkt wat makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik vermoed

=Als(isfout(zoekaktie);"opmerking";zoekaktie)

bij het uploaden krijg ik een foutmelding. dat gaat helaas dus niet werken.
het gaat om deze functie

=INDEX(Gegevens!D2:D49;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0))
d2-d49 zijn leeftijden in matrix, c5 is de leeftijd van persoon, c2-c49 zijn de percentages die bij de leeftijden horen van d2-d49.

wellicht schept dit meer duidelijkheid.

bij bovenstaande functie wil ik dus als leeftijd,in dit geval: C5<18 dat ik een opmerking in de cel krijg. en als c5>18 de bovenstaande formule blijft werken

bij het uploaden krijg ik een foutmelding. dat gaat helaas dus niet werken.
het gaat om deze functie

=INDEX(Gegevens!D2:D49;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0))
d2-d49 zijn leeftijden in matrix, c5 is de leeftijd van persoon, c2-c49 zijn de percentages die bij de leeftijden horen van d2-d49.

wellicht schept dit meer duidelijkheid.

bij bovenstaande functie wil ik dus als leeftijd,in dit geval: C5<18 dat ik een opmerking in de cel krijg. en als c5>18 de bovenstaande formule blijft werken

Zo iets:
Code:
=Als(INDEX(Gegevens!D249;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0))<18;"opmerking";INDEX(Gegevens!D249;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio ;)

De formule moet zijn :

Code:
=Als(INDEX(Gegevens!D2:D49;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0))<18;"opmerking";INDEX(Gegevens!D2:D49;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0)))

Door dat lachebekje ":D" is er een fout ontstaan omdat hij de code niet met TAGS heeft verstuurd. = nl "dubbel punt en D"

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio ;)

De formule moet zijn :

Code:
=Als(INDEX(Gegevens!D2:D49;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0))<18;"opmerking";INDEX(Gegevens!D2:D49;VERGELIJKEN(C5;Gegevens!C2:C49;0)))

Door dat lachebekje ":D" is er een fout ontstaan omdat hij de code niet met TAGS heeft verstuurd. = nl "dubbel punt en D"

Groetjes Danny. :thumb:

Dank je voor de correctie :thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan