• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index Vergelijken dezelfde 'zoektermen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brockenspook

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2018
Beste allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot de index vergelijken functie. Is het mogelijk om doormiddel van de index vergelijken functie een lijstje te krijgen met andere resultaten waarbij wel dezelfde zoektermen zijn ingevuld. Dit klinkt hoogstwaarschijnlijk heel vaag maar ik heb het verder proberen toe te lichten in de bijlage. De salaris en code kolom kunt u negeren. Het mooiste zou zijn als ik de 9 onder Pieter door kan trekken en dan de overige resultaten (6 en 43) krijg. Als u iets niet begrijpt aan mijn nogal gebrekkige uitleg vraag gerust.

Met vriendelijke groet,
Brockenspook

Bekijk bijlage Oefenbestand index vergelijken.xlsx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties. Echter is de daadwerkelijke situatie een stuk complexer, waardoor een draaitabel niet gaat werken. De index vergelijken functie lijkt de enige mogelijkheid.

Het kan natuurlijk zijn dat een draaitabel niet gaat werken, maar een uitleg waarom zou wel op zijn plaats zijn. :o
Echter is de daadwerkelijke situatie een stuk complexer
Het zou de moeite lonen als het voorbeeldbestand de daadwerkelijke situatie zou representeren.
Dan krijg je mogelijk ook sneller een antwoord op maat retour.

Matrixformule in P2

PHP:
=IFERROR(SMALL(IF($D$2:$D$30=P$1;$B$2:$B$30);ROW()-1);"")
Doortrekken naar beneden en naar rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan