• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index;Vergelijken;Vergelijken leest verkeerde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtnros

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Voor een overzicht heb ik gebruik gemaakt van de functie INDEX(VERGELIJKEN();VERGELIJKEN(), zie bijgevoegd document.

Het tabblad Totaal is heeft hoofdbestand en verwijst naar de andere tabbladen. De verwijzen werken deels goed, maar deels ook niet. Er worden soms waardes toegekend terwijl deze gewoon 0 moeten zijn, zoals 06 Telefonisch overleg... en 07 Vergadering...

Na meerdere keren gekeken te hebben, kan ik niet zien waar het fout gaat. Wie zie het wel?

Alvast bedankt!

P.S. Mocht het bestandje niet werken ivm doorverwijzingen, geef het even aan en ik maak er harde waardes van.

Bijlagen

Je kunt geen cijfers en letters optellen.
Verwijder uit kolom D alle X-en.
Overigens lijkt mij SOM(B8;D8;F8;H8;J8;L8;N8) beter dan B8+D8 +....

Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(FvR!$A$4:$CB$54;VERGELIJKEN(A9;FvR!$A$4:$A$54;[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR]);VERGELIJKEN("Totaal Januari";FvR!$A$4:$CC$4;0)));0;INDEX(FvR!$A$4:$CB$54;VERGELIJKEN(A9;FvR!$A$4:$A$54;[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR]);VERGELIJKEN("Totaal Januari";FvR!$A$4:$CC$4;0)))

Je kunt geen cijfers en letters optellen.
Verwijder uit kolom D alle X-en.
Overigens lijkt mij SOM(B8;D8;F8;H8;J8;L8;N8) beter dan B8+D8 +....

Ja dat begrijp.
De X heb ik neergezet om aan te geven dat deze niet goed zijn en juist 0 moeten zijn.

Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(FvR!$A$4:$CB$54;VERGELIJKEN(A9;FvR!$A$4:$A$54;[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR]);VERGELIJKEN("Totaal Januari";FvR!$A$4:$CC$4;0)));0;INDEX(FvR!$A$4:$CB$54;VERGELIJKEN(A9;FvR!$A$4:$A$54;[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR]);VERGELIJKEN("Totaal Januari";FvR!$A$4:$CC$4;0)))

:thumb: Het werkt perfect!

Thanks!

De tabel waar je gegevens wil uit ophalen is een draaitabel. Je kan dan ook de formule draaitabel.ophalen gebruiken. Deze is juist voor zulke gevallen bedacht.

edit:

in B4:

Code:
ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("aantal";FvR!$A$3;"Code";$A4;"Maand";B$2));0;DRAAITABEL.OPHALEN("aantal";FvR!$A$3;"Code";$A4;"Maand";B$2))

in C4:

Code:
=ALS(ISFOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Te belasten2";FvR!$A$57;"Code";$A4;"Maand";B$2));0;DRAAITABEL.OPHALEN("Te belasten2";FvR!$A$57;"Code";$A4;"Maand";B$2))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan