• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Index vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Allereerst een pluim voor de nieuwe lay-out !:thumb:

Ik wil de uitkomsten van Beschikbaar, Beschikbaar Geen ACD, Extra Wrap Up enz. Per Agent uit tabblad Input Adhearance in Tabblad Rekenblad. Ik probeer het met de formule INDEX VERGELIJKEN maar dat lukt niet echt.

In cel D3 tabblad Rekenblad wil ik dus de uitkomst "01:10:33", Cel E3 ":11:12" enz.

Welke formule in D3, E3 enz geeft de juiste uitkomsten uit tabblad "Input Adhearance" weer?

Iemand een idee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=INDIRECT("'Input Adhearance'!F"&VERGELIJKEN(C3;'Input Adhearance'!B:B;0)+2)

Joske

Het zal niet eenvoudig zijn (met de verschuiving & vergelijken functies), doordat er gegevens ontbreken.
Vergelijk op FEMKE HALSEMA en vergelijk dan op beschikbaar, deze kom je niet tegen, dus pakt het de vergelijk van
GEORGE.CLOONEY, met de verkeerde waarde van de verschuiving functie.

Ook een vast patroon is er niet, bv: 'Beschikbaar' twee rijen lager dan de naam die je zoekt.
Een andere keer is het drie rijen lager (dat is geen probleem met de vergelijk functie), dus dat gaat ook niet op.
Het enige vast gegeven is 'Naar huis'.
Dus hier verder de formule op gebasseerd.

Heb doch een poging gedaan, met een zeer lange formule. :o
De laatste twee kolommen is de "<" veranderd in ">".

Bijlagen

Bedankt Martin, dit werkt !

Nou heb ik jouw forumle in G3:GM gezet maar er gaat het een en ander nog niet goed. In de kolommen F, H, I, K en L worden de uitkomsten uit tabblad "Input Adhearance" niet overgenomen.

Charles en Femke hebben afwijkende uitkomsten.

Hoe krijg ik dat goed?

Bijlagen

Bedankt Martin, dit werkt !

Kijk eens goed naar de tijd van 'beschikbaar' van ARNON.GRUNBERG in het bestandje van @Martin.
Alsook Femke Halsema, Charles Bronson.
Sorry Martin, kon het niet laten.

Hoe ingewikkeld ze er ook uitzien Harry, jouw oplossing werkt! :)

Ik krijg alleen jouw formules niet correct in de originele sheet :(

Mag ik je die sheet via mail opsturen zodat je ze daar in kan zetten?

bvd

Ik vergiste me met een kolom, alles staat nu goed.

Nou alleen nog een poging wagen jouw formule te begrijpen:eek:

Nogmaals bedankt voor je bijdrage Harry:thumb:

Toch nog even een vraag Harry.

Als ik de naam van tabblad "Input Adhearance" verander, werkt de formule niet meer.

Weet je hoe ik dat op kan lossen?

Laatst bewerkt:
Dat komt door dit stukje: INDIRECT("'Input Adhearance'!B", werken met de ADRES functie kan uitkomst bieden, door de tabbladnaam op te halen uit een cel.
Bv. RIJ(VERSCHUIVING(INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN($C4;'Input Adhearance'!$B$1:$B$1000;0);2;3;;$Z$1)), en dat je tabbladnaam in cel Z1 staat.
En in Z1 staat dan deze formule: =DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;99)

Succes.

Ik heb jouw laatste formule in Cel Z1 tabblad "Input Adhearance gezet" Daarmee verschijnt inderdaad de naam van het tabblad.

Het lukt me echter niet het stuk:

Code:
RIJ(VERSCHUIVING(INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN($C4;'Input Adhearance'!$B$1:$B$1000;0);2;3;;$Z$1))

in het bereik D3:L3 tabblad "Rekenblad" te veranderen.

Zou je deze er misschien in kunnen zetten?

BVD

Bijlagen

Bij deze Jolly01,

Als je nu het tabblad Jolly01 veranderd van naam, gaat de formule mee.
Om de bladnaam op te halen staat er een klein stukje VBA in Thisworkbook.

Misschien is een volgende stap om die lange formule om te zetten in stukjes van gedefiniëerde namen, zodat de formulebalk weer een beetje normaal van grootte is.
Maar dat probeer jezelf maar eerst op een kopie.

Bijlagen

Bedankt voor het inpassen Harry !

een volgende stap om die lange formule om te zetten in stukjes van gedefiniëerde namen

Ik wil me hier graag in verdiepen, alleen door tijdgebrek duurt het wat langer. Zou je misschien van 1 stuk een naam kunnen definiëren?

bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan